Ferrari, compania italiană renumită pentru echipa sa de Formula 1 şi automobilele sport de mare putere, lansează duminică o linie vestimentară, iar două zile mai târziu va redeschide un restaurant în oraşul său de provenienţă, Maranello, într-o încercare de a atrage clienţi bogaţi dincolo de fanii săi tradiţionali, informează news.ro.
Colecţia vestimentară a fost realizată de fostul designer al Armani Rocco Iannone, în timp ce bucătarul italian Massimo Bottura, deţinător de stele Michelin, relansează un restaurant unde Enzo Ferrari cina odată cu prieteni şi vedete ale Formulei 1.
Nicola Boari, directorul pentru de diversificarea mărcii Ferrari, a declarat pentru Reuters că obiectivul este să ajungă la noi clienţi "atât din punct de vedere al vârstei, cât şi al culturii" - dincolo de pasionaţii de curse şi de clienţii de maşini sport care îşi doresc deja jachetele, tricourile şi pălăriile Ferrari.
Baza de clienţi pentru maşinile Ferrari este limitată de design la sub 10.000 de vehicule pe an - mai puţini clienţi decât ar putea servi noul restaurantul lui Bottura într-o perioadă similară - şi producătorul de automobile de lux a spus că speră că aşa-numita strategie de extindere a mărcii va reprezenta 10% din profituri în decurs de un deceniu.
Ferrari este departe de a fi primul brand de maşini de lux care s-a aventurat în afaceri legate de stilul de viaţă.
Alţii producători, precum Lamborghini şi Bentley, care fac parte din grupul Volkswagen, precum şi producătorul american de motociclete Harley-Davidson au apelat la colecţiile de îmbrăcăminte.
Incursiunea Ferrari în bucătăria de lux urmează şi ea exemplul grupurilor de modă, iîntre care grupul francez LVMH şi Gucci, brandul deţinut de Kering, care s-au adresat şi lui Bottura pentru primul său restaurant din Florenţa şi un al doilea în Beverly Hills.
"Ferrari este unul dintre cele mai puternice branduri din lume şi cu siguranţă cel mai puternic brand din industria luxului. Are potenţialul de a reuşi chiar şi în industria confecţiilor de lux", a declarat Massimo Pizzo de la Brand Finance, o companie de consultanţă în evaluarea mărcii", a spus el.
Fostul director genral al al Ferrari, Louis Camilleri, a dezvăluit strategia de extindere a mărcii, care include modă, restaurante şi alte experienţe de lux, în 2019, chiar înainte ca pandemia de coronavirus să lovească şi să le întârzie planurile.
Lansarea va avea loc la câteva zile după numirea noului director general, Benedetto Vigna, un fizician în vârstă de 52 de ani, care a petrecut 26 de ani la producătorul de semiconductoare STMicroelectronics şi care ar urma să conducă Ferrari în era maşinilor electrice.