Coresi Shoppping Resort a fost vizitat, anul trecut, de 9 milioane de persoane, adică de aproximativ 25.000 de vizitatori pe zi, în creştere cu 25% faţă de anul anterior. Aceştia au cheltuit în cel mai mare mall braşovean 120 de milioane de euro, aproximativ 340.000 de euro pe zi. Un calcul simplu relevă faptul că fiecare vizitator a lăsat anul trecut în mall-ul braşovean aproape 14 euro (circa 63 de lei).
Pentru anul acesta, conducerea Coresi Shopping Resort se aşteaptă la peste 10 milioane de vizitatori. Potrivit conducerii Coresi, portretul robot al vizitatorului din mall este: femeie, 25-40 de ani, studii superioare, venituri peste medie, unul-doi copii, posesor de autoturism personal.
• Negocieri cu un retailer de articole sportive şi unul de fashion
Iulian Turuianu, directorul Centrului Comercial Coresi Shopping Resort, a declarat că rata de ieşire a clienţilor Coresi Shopping Resort este una destul de mică, toţi cei patru care au închis magazinele fiind înlocuiţi cu alţi chiriaşi din aceeaşi arie. "Pe cei de la Belvedere i-am înlocuit cu Chopstix, Salomon a venit în locul Genius, restaurantul italian Primo a fost înlocuit cu localul Don Antonio, iar în locul celor de la Zaza a venit Meli Melo", spune Turianu.
În plus, se poartă negocieri cu un retailer de fashion care să se alăture mixului de chiriaşi din interiorul centrului comercial, în timp ce în Coresi Street va veni, probabil, în cazul în care negocierile se vor solda cu succes, un retailer de articole sportive. De asemenea, tot în zona Coresi va fi adus un operator de spălătorii auto, în timp ce în zona sensului giratoriu de pe drumul Coresi va fi adus un operator de restaurante tip drive-in.
• 70 de milioane de euro investite doar în retail
Centrul comercial Coresi Shopping Resort a fost deschis în 27 martie 2015 în urma unei investiţii de 60 de milioane de euro. În aprilie 2016, centrul comercial s-a extins cu proiectul Coresii Street, o investiţie de 10 milioane de euro.
Immochan România intenţionează să continue proiectul Coresi Shopping Resort cu o a treia etapă de dezvoltare a proiectului de retail, după ce primele două etape - centrul comercial şi street-mall-ul au avut succes pe piaţa braşoveană. Compania care dezvoltă proiectul de pe platforma fostei uzine Tractorul a modificat Planul Urbanistic Zonal, în locul zonei de birouri pe care intenţiona să o construiască fiind prevăzută o nouă zonă de comerţ. Tatian Diaconu, CEO Immochan România, a confirmat intenţia dezvoltării unei noi zone de comerţ, adăugând că între proiectul imobiliar şi cel comercial va fi amenajată o perdea verde.
În aprilie 2012, grupul Auchan a plătit circa 25 milioane de euro fondului de investiţii Centtera Capital Partners pentru achiziţia fostei fabrici Tractorul.
Anul trecut, compania a început să dezvolte, alături de femeia de afaceri Daniela Kasper, zona de imobiliare a proiectului Coresi, în care vor fi construite circa 3.000 de apartamente, valoarea totală a investiţiei fiind de 100 de milioane de euro.