Finanţarea de către stat a cursurilor neacreditate, criticată de COTAR

A.F.
Comunicate de presă / 26 septembrie 2023

Finanţarea de către stat a cursurilor neacreditate, criticată de COTAR

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) cere Guvernului României şi tuturor autorităţilor abilitate să reanalizeze proiectul de lege prin care statului i se cer bani pentru cursuri neacreditate, folosindu-se tehnologie neomologată, în baza unui studiu nerealizat despre creşterea siguranţei în trafic, conform unui comunicat remis redacţiei.

Conform comunicatului, ceea ce face domnul Titi Aur în ultima perioadă deja a depăşit limitele acceptabile într-un stat care condamnă activităţile de lobby ca fiind trafic de influenţă. Acuzaţiile pe care le aduce unor persoane care au respins proiectul său personal de lege pentru atribuirea banilor din bugetul statului în vederea organizării unor cursuri care nu au nicio bază ştiinţifică certă deja se pot încadra ca acţiuni de intimidare şi faptele au fost comise în formă continuată.

Fără a avea vreo fundamentare ştiinţifică, domnul Titi Aur, în calitate de expert autodeclarat, acuză de vinovăţie şi complicitate la moartea oamenilor în accidentele rutiere pe oricine nu-i susţine proiectul de lege pentru finanţarea propriei sale afaceri din banii statului. Iar acest lucru se întâmplă chiar într-un moment în care noi toţi ceilalţi trebuie să acceptăm o lege a austerităţii, în plină criză economică.

În timp ce transportatorii rutieri de persoane sunt aproape scoşi de pe piaţa din România, prin acţiunile repetate ale guvernelor din ultimii cinci ani, care au dus la faliment multe firme, ni se cere acum să acceptăm cursuri despre care nimeni nu poate afirma că au efectele descrise de domnul Titu Aur. Nu se confirmă afirmaţiile domnului Titu Aur despre valabilitatea acestor aşa-zise cursuri de conducere defensivă pentru care nu a fost realizat în prealabil niciun fel de studiu care să le ateste eficienţa în reducerea numărului de accidente, nici în România, nici în alte ţări europene.

Domnului Titi Aur i-am cerut în repetate rânduri, noi, transportatorii, dovezi clare, concludente, în legătură cu studiile ştiinţifice care atestă eficienţa cursurilor de conducere defensivă şi nu a adus nicio dovadă, în afară de explicaţiile sale neverificabile din punct de vedere ştiinţific sau legal. Acum s-a intrat într-o procedură juridică prin care Ministerul Transporturilor va fi obligat să dea aviz favorabil legii domnului Titu Aur, iar în curând am putea vedea că în anul marcat de noua lege a austerităţii, noi vom fi obligaţi să-i plătim cursurile de conducere defensivă acestui domn, din banii noştri, ai tuturor.

Nu există niciun fel de temei legal pentru finanţarea de la bugetul statului a unor cursuri. Dacă statul va plăti cursuri de la buget, vom cere să fie plătite şi şcolile de şoferi pentru toate categoriile din banii statului, având precedent. Pe de altă parte, şcolile de şoferi sunt acreditate şi funcţionează în baza unei legislaţii create anterior înfiinţării lor, spre deosebire de cursurile domnului Titi Aur care au fost create pentru teambuildingurile corporaţiilor, ca apoi să se meargă până la a crea o lege pentru introducerea obligativităţii lor şi a plăţii de la bugetul de stat.

Aşa ceva nu s-a întâmplat niciodată în istoria ultimilor 33 de ani, fără ca instituţiile de control şi autorităţile abilitate să nu ancheteze modul în care cineva şi-a putut introduce o lege proprie, la care se adaugă finanţarea din bani de la bugetul de stat pentru o afacere bazată pe nişte supoziţii neverificabile. Cursurile de foarte scurtă durată se pot face şi sub formă de tutoriale online, de câteva ore, fără obligativitate şi fără finanţare prin lege, de la bugetul de stat.

Dacă domnul Titi Aur este implicat în reducerea numărului de accidente, poate ţine cursurile gratuit, pentru oricine doreşte să înveţe despre conducerea defensivă. Cel mult ar putea face voluntariat în cadrul unui ONG creat pentru utilitate publică - deşi ar mai trebui să aştepte trei ani, dacă-l creează acum, cu acest scop. Se poate asocia cu un ONG de utilitate publică, pentru a primi bani de la stat pentru cursurile de foarte scurtă durată (care durează 8 ore în total) şi nu sunt acreditate.

Despre maşinile folosite la practică ar trebui să ştim cine le-a omologat şi pe ce criterii. Nu ştim. Pentru că nu există omologare şi nici nu poate exista. Cu toate acestea, în urma presiunilor asupra factorilor de decizie, din ultimii 5 ani, domnul Titi Aur a obţinut o lege. Această acţiune se numeşte lobby în alte state, dar în România se numeşte Trafic de influenţă şi se pedepseşte conform legislaţiei penale.

Cu toate acestea, domnul Titi Aur insistă să ne acuze că nu-i susţinem demersurile şi afacerile. În timp ce domnul Titi Aur critică în spaţiul public poziţia unor angajaţi ai statului care pur şi simplu îşi fac meseria conform legislaţiei în vigoare, încercând să determine acele persoane, prin acţiuni repetate de intimidare, să cedeze în faţa presiunilor şi să-i susţină demersurile prin care vrea să obţină bani de la stat pentru acele cursuri neacreditate, România mai are puţin şi rămâne fără transport rutier de persoane.

La nivel judeţean, cu o singură excepţie, nu s-au făcut suficiente licitaţii pentru atribuirea traseelor şi a licenţelor de transport sau licitaţiile sunt contestate şi s-a ajuns la o situaţie fără precedent, în care oamenii pot rămâne oricând fără mijloace de transport către locurile de muncă, şcoală sau medic. S-a întâmplat în judeţul Argeş, pe 20 septembrie, când toate licenţele transportatorilor au expirat.

Pentru a susţine rutele sociale, necomerciale din judeţele sărace ale ţării nu se dau bani de la bugetul statului, dar ar trebui să plătim de la buget aşa-zise cursuri de 8 ore, cu practică pe maşini neomologate. Domnul Titi Aur ne acuză public de "complicitate" la accidentele rutiere pentru că nu-i susţinem demersurile, dar nu se întreabă unde mai găsim şoferi şi pe ce rute vom mai putea circula, după ce va intra în vigoare şi noua lege a liberalizării transportului rutier de persoane, care s-ar putea să ne falimenteze pe toţi.

Subvenţii pentru transportatori nu se pot plăti de la bugetul statului, ca să nu meargă toată România cu autostopul, însă ar trebui să se finanţeze nişte cursuri făcute până acum pentru activităţile recreative ale corporatiştilor, doar pentru că trendul din teambuildinguri a creat un business şi corporatiştii s-au gândit că ar putea deconta banii de la statul român, ca să nu mai plătească din priopriile bugete.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. În primul rând domnul Titi Aur nu dorește sa facă numai dânsul acele cursuri. Dar nu asta ma deranjează. Ci lipsa totala de responsabilitate a dumneavoastră când închideți ochiii la carnagiul de pe șoselele noastre. Vorbiți de lipsa șoferilor în transportul de persoane. Dar ce faceți pentru a atrage șoferi? Ce faceți pentru a atrage călători? Cum pregătiți șoferii pe care ii aveți din punct de vedere profesional? Ultimele două călătorii cu microbuzul m-au făcut sa jur ca nu ma mai urc vreodată într-un astfel de mijloc de transport. Faceți dumneavoastră ceva în sensul pregătirii șoferilor. Dacă nu sunteți în stare, lăsați-i pe alții.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb