Firmele româneşti au obligaţia de a înregistra contractele încheiate cu firme străine sau cu persoane nerezindente care execută pe teritoriul României orice activităţi care pot necesita sediu permanent în ţară, potrivit unei proceduri intrate în vigoare în vigoare la sfârşitul lui 2007, anunţă ANAF.
Activităţile vizate de noua procedură, publicată în Monitorul Oficial pe 13 decembrie 2007, pot fi de natura lucrărilor de construcţii, de montaj, activităţilor de supraveghere, activităţilor de consultanţă, de asistenţă tehnică sau "a oricăror alte activităţi care pot constitui sediu permanent in România", a anunţat Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).
Înregistrarea contractelor se efectuează la organele fiscale teritoriale în a căror rază îşi au domiciliul fiscal persoanele juridice române beneficiare ale activităţilor vizate. Prin excepţie, firmele româneşti mari sau mijlocii române au obligaţia înregistrării contractelor la organul fiscal competent pentru administrare.
Contractele se înregistrează prin depunerea la organul fiscal competent a unei declaraţii-tip, în cel mult 30 de zile de la data încheierii actelor, iar eventualele modificări ulterioare declarării trebuie precizate prin completarea unui nou formular, tot în termen de 30 de zile, mai anunţă reprezentanţii ANAF