Grupul Flamingo International estimează triplarea vânzărilor de notebook-uri anul acesta comparativ cu 2007, pe fondul creşterii cererilor pentru această categorie de produse şi a pieţei de IT&C care va atinge valoarea de 400 milioane euro în 2008, a informat ieri, compania.
"Tendinţa de înlocuire a desktop-urilor de către notebook-uri în preferinţele utilizatorilor a devenit evidentă încă de anul trecut, anul acesta vânzările pe segmentul PC-urilor continuând pe baza aceluiaşi trend. Comparând, notebook-urile vor domina în mod cert vânzările de anul acesta, pentru care ne aşteptăm la o creştere de 250-300%, în timp ce pentru desktop-uri, creşterea se va menţine la un ritm de aproximativ 15-20%", a declarat directorul executiv al Flamingo International, Jiri Rizek.
Compania se aşteaptă ca ponderea notebook-urilor în totalul vânzărilor de PC-uri din 2008 să crească până la 50%. Spre comparaţie, anul trecut, în reţeaua magazinelor Flamingo Computers, Flanco şi Flanco World, notebook-urile reprezentau 35% din vânzările înregistrate pe segmentul PC-urilor, restul de 65% din vânzări fiind reprezentate de sistemele de tip desktop.
Flamingo International estimează că valoarea pieţei de IT&C se va ridica la 400 milioane euro în 2008, iar notebook-urile vor contribui cu aproximativ 30-35% la această valoare.
Grupul Flamingo International activează pe piaţa din România încă din anul 1994, având ca principal obiect de activitate comerţul de produse IT&C, electronice şi electrocasnice. Strategia grupului constă în consolidarea poziţiei deţinute pe piaţa locală, prin extinderea reţelei de magazine Flanco World în toate regiunile ţării şi prin îmbunătăţirea performaţelor magazinelor tradiţionale Flanco şi Flamingo Computers.
Reţeaua Flanco World presupune magazine cu suprafeţe de vânzare mari cuprinse între 1.000 metri pătraţi şi 3.000 metri pătraţi). În prezent, compania operează 18 unităţi Flanco World în cele mai importante regiuni de retail ale ţării.