Atlassib, ooperator de transport de persoane din România, va colabora pentru operarea rutelor internaţionale cu FlixBus, compania travel-tech cu cea mai extinsă reţea de autocare interurbane din Europa. Prin acest parteneriat pasagerii români vor avea acces la călătorii spre peste 50 de noi destinaţii din Italia, Germania şi Franţa, conform unui comunicat de presă al companiei.
Primele curse operate de Atlassib în colaborare cu FlixBus vor începe pe data de 2 decembrie.
Noile rute puse la dispoziţie prin colaborarea Atlassib - FlixBus oferă posibilităţi de călătorie pentru pasagerii din peste 100 de oraşe din România şi peste 4700 de noi conexiuni. Printre destinaţiile disponibile se numără oraşe precum Paris, Lyon, Bologna, Roma, Florenţa, Torino, Bielefeld, sau Frankfurt.
Compania Atlassib, cu sediul în Sibiu, este una dintre cele mai importante companii de transport local recunoscută pentru serviciile sale de transport internaţional către Europa.
"Considerăm că a sosit momentul să ne concentrăm activitatea asupra sectoarelor prioritare ale Grupului, iar parteneriatul cu FlixBus ne va susţine pentru a garanta un serviciu de calitate pentru liniile noastre internaţionale. Cu ajutorul digitalizării şi a conectării la o reţea extinsă de destinaţii, ne dorim să oferim pasagerilor români posibilitatea de călători mai uşor în Europa şi să atragem mai mulţi turişti străini spre Sibiu ", a declarat Florin Muşan, director general Atlassib.
Autocarele verzi FlixBus oferă o reţea de transport extinsă care conecteză România cu destinaţiile europene în care sunt cele mai mari comunităţi de români în ţări precum Italia, Spania, Germania sau Franţa.
"Prin parteneriatul cu Atlassib, unul dintre liderii locali în transportul internaţional, facem un pas important pentru viitorul mobilităţii în România. Forţa noastră constă în partenerii noştri, cu care am stabilit întotdeauna o relaţie prin care putem să implementăm împreună standarde înalte de siguranţă şi de calitate pentru pasagerii noştri. Extinderea reţelei spre şi mai multe destinaţii din Europa confirmă cererea ridicată de servicii de mobilitate colectivă din regiune", a declarat Andrea Incondi, Senior Managing Director FlixBus Italia, România şi Bulgaria.
Biletele pot fi achiziţionate de pe site-ul FlixBus şi prin intermediul aplicaţiei, dar şi din agenţiile de turism partenere şi agenţiile Atlassib. FlixBus colaborează cu agenţii partenere care vândbilete în peste 1.500 de puncte de vânzare în România. Prin acest parteneriat reţeaua de vanzări se extinde adăugând peste 100 de puncte de vânzare Atlassib.
În prima jumătate a anului 2023 autocarele FlixBus au transportat peste 24 de milioane de pasageri în Europa. Recent, compania a anunţat intrarea pe piaţa din Finlanda, conectând astfel toate ţările continentale din Uniunea Europeană.
Cooperarea cu partenerii locali de transport şi conectarea oraşelor mici - o formulă de succes la nivel global
Modelul de afaceri FlixBus se bazează pe o colaborare unică la nivel internaţional cu companiile locale de transport. Atlassib se va ocupa de operarea rutelor, în timp ce FlixBus va fi responsabil de optimizarea reţelei, dezvoltarea tehnologică, planificarea reţelei, controlul operaţiunilor, marketing şi vânzări, dar şi de managementul calităţii. Din 2013, FlixBus a încheiat parteneriate cu peste 1000 de parteneri de transport din întreaga lume.
Combinarea călătoriilor prietenoase cu mediul şi accesibile cu un produs de înaltă calitate şi standarde stricte de siguranţă a fost reţeta de succes a FlixBus atât pe pieţele din Europa, America Latină şi în Statele Unite ale Americii.
Pasagerii români vor putea beneficia de curse directe, cu plecare din peste 100 de localităţi din România, acoperind atât oraşe mari, precum Sibiu, Braşov sau Bucureşti, cât şi localităţi mai mici, unde nevoia de mobilitate şi conectare este esenţială, cum ar fi Bicaz, Cristu Secuiesc, Iernut sau Filiaşi.
"Timp de trei decenii, Atlassib a fost şi continuă să fie o poartă deschisă spre Europa pentru români, iar prin parteneriatul cu FlixBus vom conecta peste 100 de oraşe din România la cea mai extinsă reţea de autocare din Europa. Astfel, pasagerii vor avea acces la şi mai multe destinaţii prin posibilitatea de interconexiune pe care o oferă FlixBus. De asemenea, prin această colaborare Sibiul va fi şi mai conectat la întreaga reţea europeană şi sperăm să atragem turişti străini şi tineri care să descopere această zonă", a declarat Florin Muşan, director general Atlassib.
La nivel global, peste 40% din reţeaua FlixBus este alcătuită din oraşe mici şi mijlocii cu mai puţin de 20.000 de locuitori.
În contextul în care, 36,7% dintre oraşele din România au au mai puţin de 10.000 de locuitori şi 35,1% au între 10.000 şi 25.000 de locuitori, conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, asigurarea mobilităţii şi conectarea oraşelor mici şi mijlocii la reţeaua europeană sunt prioritare pentru ambele companii.
"Această colaborare înseamnă şi o creştere semnificativă a conexiunilor din reţeaua noastră spre Italia, o ţară în care avem o comunitate importantă de români. De asemenea, suntem bucuroşi să începem această colaborare chiar din luna decembrie, astfel încât să putem oferi românilor din străinătate mai multe opţiuni pentru a se putea întoarce acasă şi a petrece Sărbătorile alături de cei dragi. Unul dintre obiectivele noastre este să oferim alternative de călătorie mai ales în regiuni în care oamenii nu au acces la servicii de mobilitate", a precizat Adrian Răşoiu, reprezentant FlixBus România.