Creşterea accizelor la carburanţi va afecta negativ mediul de afaceri, aducând scumpiri în lanţ la toate produsele şi serviciile de pe piaţă, creşterea costurilor de transport, încetinind creşterea economică, competitivitatea şi exporturile, având în vedere că, în alte ţări, costul benzinei şi/sau al motorinei este mai mic, potrivit unui sondaj efectuat recent de către Consiliul Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
Astfel, mediul de afaceri şi organizaţiile non-guvernamentale de la noi nu susţin modificarea Codului fiscal cu prevederi privind creşterea accizelor pentru benzină şi motorină cu 22%, respectiv 14%.
Studiul CNIPMMR a fost efectuat pe un eşantion de 296 de respondenţi, dintre care: 39,2% microîntreprinderi, 25,7% întreprinderi mijlocii, 21,6% întreprinderi mici, 6,8% întreprinderi mari, 4,1% ONG-uri şi 2,6% altă formă juridică.
Dintre aceştia, mai bine de 97% au spus că nu susţin introducerea acestei prevederi în Codul fiscal.
Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR a afirmat, ieri: "Noi am cerut ca asupra Codului fiscal să nu se intervină timp de patru ani, deoarece fiecare dintre măsurile introduse în Codul fiscal se echilibrează, de fapt, şi va exista, în timp, o anumită stabilitate în economie. Dacă scoatem o anumită acciză vom vedea că preţurile nu vor scădea cu cuantumul accizei respective, ci cu mai puţin pentru consumatorul final, însă dacă o reintroducem, preţurile vor creşte peste cuantumul accizei. La sfârşitul anului, vom avea preţuri mai mari la benzină şi motorină decât la începutul anului, cu această acciză inclusă".
Se va ajunge la o debalansare a bugetului de stat şi a economiei, întrucât toate aceste măsuri nu vor avea efectul dorit, a mai declarat domnia sa, subliniind: "Nu putem să nu ne punem problema stabilităţii şi predictibilităţii unei economii, care scoate şi introduce taxe de la o zi la alta. Această taxă este introdusă ca urmare a faptului că efectele creşterii economice nu se văd şi în bugetul de stat, dar dacă măreşti zonele nesustenabile ale acestuia, adică costurile cu plata salariilor şi a serviciilor sociale şi scazi vertiginos investiţiile, bine înţeles că se va ajunge la o debalansare, iar Guvernul va trebui să se uite de unde va aduce noi venituri la bugetul de stat".
Cu cât va trece timpul, cu atât va creşte deficitul, pentru că investiţiile sunt la minimul istoric, dar salariile şi pensiile se tot măresc, consumul este la un minim istoric, în acest moment, iar investiţiile nu sunt nici măcar la 80% din nivelul celor de anul trecut, este de părere domnul Jianu.
Domnia sa subliniază că investitorii sunt, la rândul lor, bulversaţi, deoarece există un grad mare de instabilitate şi lipsă de predictibilitate. Ei nu mai înţeleg ce măsuri se introduc şi care dintre ele nu, iar majorarea accizelor arată clar că nu sunt bani la bugetul de stat şi se încearcă să se găsească surse de venit.
"S-a ajuns la o discrepanţă mult prea mare între mediul public şi cel privat, prin mărirea nejustificată a salariilor din sectorul public (decuplate de la economia reală), fără o responsabilizare a acelor angajaţi, în timp ce mediul privat rămâne fără forţă de muncă. Avem nevoie, în sectorul privat, de foarte mulţi oameni din sectorul public. Ca răspuns la acest fenomen, numărul celor din diaspora creşte. Ar trebui să încetăm cu toate aceste măsuri care apar de la o zi la alta, să eficientizăm ceea ce se întâmplă în mediul public, să creştem investiţiile şi să lăsăm economia să evolueze în mod natural. De asemenea, trebuie să sporim absorbţia fondurilor europene, deoarece anul se termină şi nu ştiu de unde vom realiza acea cifră, de 5,2 miliarde de euro, pe care ne-am propus s-o atragem la bugetul de stat din fonduri europene", a mai spus domnul Florin Jianu.
Supraacciza la carburanţi va fi introdusă în două etape, în 15 septembrie, când preţul la toate categoriile de combustibili va creşte cu 16 bani pe litru, şi în 1 octombrie, când se va aplica o majorare cu aceeaşi sumă.
Astfel, se revine, practic, la supraacciza pe carburanţi introdusă de guvernul PSD condus de Victor Ponta în 2014.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.09.2017, 05:56)
Daca benzina are aproape aceeasi valoare ca in Europa salariul operatorilor din benzinarie de ce nu e la acelasi nivel?
Mi-e greu sa cred ca un vanzaror de benzina din Viena lucreaza pe 300 de Euro.
1.1. TITLU BOMBASTIC (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.09.2017, 09:06)
Desigur nu ne bucura introducerea de taxe si impozite. Dar cand a fost scoasa aceasta supraacciza de ce nu s-a micsorat pretul la pompa? A crescut profitul benzinarilor fara a creste si salariile angajatilor. Jaf la drumul mare de catre multinationale si banci in Romania.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.09.2017, 09:50)
Salariile bugetarilor au crescut si nici ei nu stiu de ce ... bugetarii sunt rupti de economia reala, ei nu produc valori materiale, servicii dar beneficieaza de factori politici care nu se pricep sa gestioneze economia nationala!
Toate aceste bâlbe arată nepriceperea şi nepregătirea decidenţilor de azi!
Cu promisiuni electorale nefundamentate poţi păcăli populaţia care voteayă orbeşte! Efectele se văd !
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Arlechino în data de 05.09.2017, 12:16)
Pretul benzinei a scazut dupa 1 ianuarie...daca nu stii despre vorbesti, mai bine taci
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.09.2017, 20:14)
Pretul la pompa a crescut continuu o data, de doua ori/ zi dupa care au scazut cu 0,5 ron, adica nu a scazut nimic raportat la Euro sau Dolar, a constatat si Dragnea dar degeaba.