Fondul Proprietatea a început procesul de căutare a unui consultant financiar pentru selectarea societăţii de administrare a Fondului, arată un comunicat publicat ieri pe pagina de internet a societăţii.
"Consultantul financiar ar putea oferi consultanţă Fondului şi pentru alte activităţi necesare funcţionării sale, incluzând şi fără a se limita la evaluarea ulterioară a activităţii societăţii de adminis-trare selectate şi la elaborarea politicii de investiţii", mai arată comunicatul.
Procesul de selecţie a consultantului financiar presupune trei etape. Prima etapă este cea de preselecţie a candidaţilor, care implică selecţia a minim doi candidaţi şi nu mai mult de patru.
În a doua fază vor participa candidaţii selectaţi care semnează un acord de confidenţialitate cu Fondul şi se va identifica sfera serviciilor de consultanţă financiară apte să răspundă necesităţilor Fondului, în baza cărora candidaţii vor elabora şi vor depune oferta finală şi stabilirea termenilor contractului de prestări-servicii care se va încheia.
În faza a treia vor fi evaluate ofertele finale depuse pe baza criteriului ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic şi de selectare a consultantului cu care se va încheia contractul de prestări-servicii negociat şi agreat în prealabil în cadrul etapei a doua a selecţiei.
Vor fi admişi, în etapa a doua, consultanţi financiari, persoane juridice care sunt recunoscute la nivel internaţional, au avut în ultimii trei ani cel puţin trei clienţi a căror valoare a activelor deţinute ori administrate depăşeşte 100 milioane euro pe client, au avut în 2005 şi 2006 o cifră de afaceri de cel puţin 50 milioane euro, se arată în comunicat.
Fondul admite asocierea mai multor entităţi în vederea depunerii unei candidaturi sau oferte comune. Consultantul selectat va putea subcontracta o parte din serviciile de furnizat Fondului, de natură auxiliară, numai dacă a prezentat în documentaţia de selecţie serviciile pe care urmează să le sub-contracteze.
Candidaturile pot fi depuse până la data de 25 ianuarie 2008, în limba română şi/sau engleză. Verificarea şi analizarea documentelor de participare la selecţie se va face până în data de 1 februarie 2008, când se va întocmi şi comunica participanţilor lista candidaţilor acceptaţi.
Fostul preşedinte al consiliului de supraveghere al Fondului, Alexandru Păunescu, declarase anterior că administratorul fondului va fi ales cel mai devreme în februarie - martie 2008 de către Ministerul Economiei şi Finanţelor şi îşi va intra în atribuţii în cel mult o lună după selecţie.