Centrul educaţional "Educaţie şi meseriile la viitor", "MatchMentor" şi "Şapte pentru şapte", sunt cele trei proiecte selectate pentru finanţare de juriul Fondului IKEA pentru Educaţie şi Dezvoltare, anunţă un comunicat de presă remis Redacţiei noastre.
Proiectele vor fi susţinute timp de trei ani cu un buget total de 1.050.000 lei. Fondul IKEA pentru Educaţie şi Dezvoltare, creat de IKEA România şi Fundaţia Comunitară Bucureşti, a fost lansat în luna ianuarie 2019 şi a primit 77 de aplicaţii eligibile din Bucureşti şi judeţul Ilfov.
Centrul educaţional "Educaţia şi meseriile la viitor", dezvoltat de grupul de iniţiativă "Comunitatea educaţie pentru ştiinţă" de la Măgurele, propune modele de învăţare pentru copii prin teme practice de ştiinţă. Centrul va deservi o comunitate rurală si semi-urbană de la Măgurele, judeţul Ilfov, şi din sudul Bucureştiului şi va fi amplasat în clădirea Institutului de Fizică Atomică.
MatchMentor, al organizaţiei The Social Incubator, va spriini procesul de integrare socio-profesională a 150 de tineri, cu vârste între 15-18 ani, din sistemul de protecţie a copilului. În cadrul programului, tinerii vor fi sprijiniţi în dezvoltarea de abilităţi de viaţă prin programe de educaţienon-formală, consiliere psihologică în dezvoltarea abilităţilor personale şi profesionale, consiliere vocaţională şi orientare în carieră.
"Şapte pentru şapte. Trei ani şi trei Penitenciare", proiect al Fundaţiei Svasta se adresează unui grup cu acces dificil la educaţie: copiii cu un părinte la unul din cele trei penitenciare din apropierea Bucureştiului (Jilava, Rahova şi Giurgiu). Pentru aceste cazuri se impune o intervenţie de sprijin urgentă pentru evitarea abandonului şcolar.
Aproximativ 42% dintre elevii români de 15 ani sunt analfabeţi funcţional, dublu faţă de media europeană, potrivit unui studiu realizat în anul 2016 de Centrul de Evaluare si Analize Educaţionale. În Bucureşti, rata de absolvire a învăţământului secundar este de 53,7%, similar cu media naţională, iar 15,9% dintre elevi abandonează şcoala înainte de finalizarea studiilor preuniversitare.