FRAMES: Impactul COVID va scădea vânzările de Black Friday cu 20%

A.P.
Comunicate de presă / 4 noiembrie 2020

Impactul COVID va scădea vânzările de Black Friday cu 20%

După un an 2019 în care Black Friday a depăşit borna de 300 milioane de euro încasări (la nivelul întregii luni noiembrie 2019/online&offline), în acest an se estimează vânzări în scădere cu cel puţin 20%, potrivit estimărilor companiei de consultanţă Frames.

,,Pandemia COVID a adus schimbări semnificative în obiceiurile de consum. Dacă în 2019, cele mai vândute articole au fost cele din segmentele de fashion, beauty şi accesorii, în acest an, de Black Friday, estimăm o focusare a clienţilor pe bunurile de strictă necesitare, care au legătură cu munca şi traiul de acasă'', arată analiza Frames.

Adrian Negrescu, managerul Frames a spus: ,,Pentru că stăm mai mult acasă, nu mai suntem atât de interesaţi de haine, de încălţăminte, de produsele cosmetice şi accesorii. O tendinţă care se resimte deja de câteva luni de zile în vânzările retailerilor din acest segment, atât din magazinele fizice cât şi din online. În schimb, suntem mult mai atenţi la gadgeturile pe care le folosim în contextul muncii de acasă (laptopuri/pc-uri/tablete/telefoane), condiţiilor de locuire (mobilă, obiecte de încălzire-centrale termice,calorifere, obiecte de uz casnic, produse de bricolaj, aspiratoare, purificatoare de aer etc.)''.

Scăderea vânzărilor de Black Friday va fi influenţată şi de sentimentul de incertitudine, de nesiguranţă privind viitorul.

,,Ne aflăm într-o perioadă plină de incertitudini şi oamenii tind să fie mai atenţi la cum şi pe ce cheltuiesc. Pun mai mulţi bani deoparte, renunţă la lucrurile neesenţiale, cumpără mai puţin decât anul trecut. Mulţi au rămas fără locuri de muncă sau se tem că vor fi disponibilizaţi în condiţiile în care pandemia a creat probleme majore în multe domenii de activitate. Astfel că este de aşteptat ca această reţinere să se resimtă inclusiv în vânzările de Black Friday. În plus, mulţi dintre români au investit deja, în perioada de lock-down, în reameanajarea locuinţelor, fapt semnalat într-o analiză Frames şi confirmat de rezultatele din piaţă'', afirmă experţii.

Potrivit estimărilor companiei, vânzările totale de Black Friday se vor situa la nivelul de aprox. 240 milioane de euro, cu aproape 10 milione de euro sub rezultatul de vânzări din 2018 (250 mil.euro)

Dacă în 2019, valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, a fost de 484 de lei, experţii estimează că în acest an aceasta va coborî sub nivelul de 450 de lei.

2019 a adus cel mai spectaculos eveniment de Black Friday din România. eMAG, unul dintre actorii principali din această campanie a raportat un record de peste 10,8 de milioane de vizite şi produse comandate în valoare de peste 499 de milioane de lei (100 mil.euro). Rezultate spectaculoase au înregistrat, printre altele, şi FashionDays, Altex/Media Galaxy şi Flanco.

Numai prin intermediul platformei de plăţi PayU, vânzările doar din weekendul reducerilor au depăşit 245 milioane de lei, valoare aferentă unui număr record de tranzacţii (499.632), în creştere cu 33% faţă de 2018.

Cele mai vândute produse au fost din zona fashion, bijuterii şi accesorii; laptop-uri, telefoane şi tablete; cosmetice şi produse de îngrijire personală; electrocasnice şi climatizare; televizoare, produse foto & audio-video; produse pentru casă, bricolaj & petshop; cărţi, cadouri şi produse de birotică; PC, accesorii periferice şi produse software; Produse pentru copii şi bebeluşi şi servicii turistice.

,,Serviciile turistice, automobilele, bunurile de lux cel mai probabil nu vor mai fi la fel de atractive în 2020 ca anul trecut'', spun analiştii.

Restricţiile de circulaţie, închiderea magazinelor, teama legată de potenţialul de infectare au contribuit puternic, în acest an, la scăderea traficului din magazinele obişnuite. Tot mai mulţi români s-au îndreptat spre shoppingul online, astfel că Black Friday-ul 2020 va fi, în esenţă, un eveniment focusat pe ofertele online.

,,În ciuda campaniilor de promovare de tip Black Friday lansate deja de mulţi retaileri, traficul din magazinele din mall-uri, din reţelele specializate, continuă fie unul redus. Asta mai cu seamă că, mai ales în zona de IT&C, discounturile oferite în cadrul acestor campanii sunt nesemnificative, în marea lor majoritate. Focusul va fi, cu siguranţă, pe ofertele online'', afirmă managerul Frames.

Conform unei cercetării de piaţă realizată de iSense Solutions pentru GPeC, numărul cumpărătorilor online a crescut cu 8% în 2020 faţă de 2019, iar numărul persoanelor care plătesc online cu cardul a crescut cu 14% în acest an faţă de 2019.

Estimările Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO) arată că sectorul de e-commerce din România va atinge în acest an o cifră de afaceri de 5,5 miliarde euro, în creştere cu 30% faţă de anul precedent.

,,Dacă în anii precedenţi, Black Friday-ul ajunsese să reprezinte între 20-30% din vânzările magazinelor online, în 2020 această tendinţă se va tempera, pe fondul schimbării comportamentului de consum. Românii intră mai des pe site-urile de shopping online, au învăţat să compare ofertele, să fie mai atenţi la promoţiile din tot timpul anului care, de multe ori, sunt chiar mai bune decât cele de Black Friday'', afirmă analiştii.

În plus, românii sunt mult mai atenţi la calitatea produselor, la serviciile de livrare şi de garanţie şi nu mai pun preţul pe primul loc în decizia de cumpărare.

,,Oamenii nu mai cad aşa uşor în capcana reducerilor false şi nu mai cumpără atât de multe produse doar pentru că au un preţ redus. Suntem mai atenţi la ce cumpărăm, de pe ce site-uri şi la ce preţuri, tot mai mulţi fiind cei care urmăresc platformele de comparaţie de preţuri şi tendinţele din piaţă'', arată analiza Frames.

Dincolo de preţuri, de produse şi de obiceiurile de consum, 2020 va consacra şi o altă schimbare majoră în ceea ce priveşte modul în care românii fac shopping.

2019 a fost primul an în care, potrivit datelor 2Performant, comenzile de Black Friday de pe telefonul mobil le-au depăşit pe cele de pe desktop (63.9%), iar procentul din valoarea totală a comenzilor a trecut de 55.7%.

,,2020 va consacra shoppingul pe telefon drept principalul canal de vânzare de Black Friday, în condiţiile în care tot mai mulţi români au smartphone-uri şi au învăţat să facă plăţi cu telefonul, atât în mediul online cât şi în offline. O contribuţie semnificativă la această tendinţă au avut-o şi băncile care au lansat, în ultimul an, platforme optime de plăţi pe telefon, care au crescut gradul de încredere al clienţilor în acest tip de tranzacţii'', afirmă analiştii de la Frames.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb