Fundaţia Carmistin lansează o nouă campanie de responsabilitate socială - Sprijinim educaţia şi contribuim la reducerea abandonului şcolar, prin care asigură necesităţile de bază, în special alimente şi îmbrăcăminte pentru copiii din mediul rural care provin din familii cu posibilităţi materiale foarte reduse şi care nu primesc ajutor social, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Andra Paraschiv, preşedinte Fundaţia Carmistin: Prin acest nou proiect, ne propunem să continuăm mai aplicat sprijinul pe care noi ni l-am asumat pentru cei mai vulnerabili membri ai comunităţii. De data aceasta, încercăm să ajungem la cât mai mulţi copii care au nevoie de necesităţile de bază, astfel încât să nu mai fie nevoiţi să abandoneze şcoala din cauza greutăţilor şi lipsurilor de acasă. Pe termen lung, obiectivul nostru este să dezvoltăm o bază de date cât mai cuprinzătoare la nivel naţional şi să putem contribui, prin această campanie punctuală, la reducerea fenomenului abandonului şcolar, atât de îngrijorător pentru o societate.
Prima acţiune prevăzută în cadrul acestei noi campanii cuprinse în calendarul anual al fundaţiei a fost iniţiată în comuna Leleasca, acolo unde Grupul Carmistin operează cea mai mare fermă de găini ouătoare BIO din România. Echipa Fundaţiei, alături de angajaţi de la fermă, au oferit pachete cu alimente unor copii rămaşi în grija bunicii lor. Totodată, Fundaţia Carmistin a asigurat familiei lemnele de foc pentru iarnă, dar şi 30 găini ouătoare din fermă, ce vor asigura necesarul de ouă pentru o perioadă de doi până la patru ani.
Acţiunile de sprijin se vor derula constant, astfel încât copiii să îşi poată continua educaţia şi să nu mai abandoneze şcoala din cauza sărăciei.
Fundaţia Carmistin va extinde campania, treptat, şi în alte comunităţi în care Grupul Carmistin îşi desfăşoară activitatea. Iniţiativa pune accent pe cazurile de sărăcie extremă, dar vizează şi situaţiile unor copii cu rezultate deosebite la învăţătură şi care au nevoie de o formă de susţinere pentru a-şi putea continua educaţia şi a-şi valorifica potenţialul academic.
Conform rapoartelor oficiale, un sfert dintre copiii şi tinerii României (700.000 copii şi tineri cu vârsta între 3 şi 23 ani) nu frecventează nicio o formă de învăţământ, iar în mediul rural 1 copil din 3 abandonează şcoala.
Aceasta este cea de-a patra campanie cu impact social lansată de Fundaţia Carmistin, după Ziua Meselor Şcolare, care constă în distribuirea, în şcolile din mediul rural, de pachete cu hrană caldă, preparată din portofoliul de produse La Provincia, brand al Carmistin The Food Company. O altă campanie marca Fundaţia Carmistin este Donăm alimente comunităţii, materializată prin distribuirea de pachete cu alimente din portofoliul propriu către spitale şi centre sociale. Prin campania Sărbătorim Ziua Copilului, derulată în fiecare an, la 1 iunie, Fundaţia Carmistin le organizează petreceri copiilor din mediul rural, în zonele în care Grupul Carmistin este prezent.
Echipa Carmistin s-a implicat, în ultimii ani, prin diferite entităţi ale Grupului, în peste 600 de acţiuni de sprijin social, educaţional, umanitar şi de voluntariat, atât în ţară, cât şi în afara ei.
Opinia Cititorului