GABRIEL STANCIU, ALSTOM: "Exclud ca metroul din Drumul Taberei să nu fie inaugurat până la finalul anului"

Adelina Toader
Ziarul BURSA #Companii / 3 iulie 2020

Gabriel Stanciu a declarat: "Suntem în 2020 şi proiectul acesta a început în 2011, au trecut nouă ani şi pare că s-a întins foarte mult lucrarea. Astăzi vin să vă spun ceva ce pare şocant - noi am făcut un record mondial, pe proiectul acesta, de rapiditate, pentru că în mai puţin de un an am instalat centralizare electronică în 10 staţii şi 10 intervale".

Gabriel Stanciu a declarat: "Suntem în 2020 şi proiectul acesta a început în 2011, au trecut nouă ani şi pare că s-a întins foarte mult lucrarea. Astăzi vin să vă spun ceva ce pare şocant - noi am făcut un record mondial, pe proiectul acesta, de rapiditate, pentru că în mai puţin de un an am instalat centralizare electronică în 10 staţii şi 10 intervale".

Gabriel Stanciu, Directorul General Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, exclude posibilitatea ca inaugurarea metroului din Drumul Taberei să nu aibă loc până la finele anului în curs, cu excepţia apariţiei vreunei alte probleme.

Domnia sa a declarat: "În acest moment nu cred că are nimeni un termen exact (n.r. pentru inaugurarea Magistralei M5), pentru că este o chestiune în care sapi şi descoperi. A şi plouat destul de mult, iar acolo solul este nisipos şi dacă intervii agresiv există riscul de destabilizare a întregii structuri. De rezolvat, se va rezolva, dar depinde în cât timp. (...) Eu exclud însă ca metroul din Drumul Taberei să nu fie inaugurat până la finalul anului, cu excepţia cazului în care nu e descoperită vreo altă problemă, care nu e văzută, nu poate fi estimată, e ascunsă, e undeva în adâncul pământului, ca să zic aşa. Altfel eu nu cred că există vreo şansă ca anul ăsta M5 să nu fie dat în folosinţă. Din punctul de vedere al Alstomului, noi nu mai avem nicio surpriză la ora asta, adică ştim exact ce e acolo. Aşteptăm să fie completată calea şi bucla de curent. Mai avem nevoie de o lună de la momentul când se termină metroul. Noi am dat iniţial şase săptămâni, ne-am angajat să facem nişte testări în paralel, astfel încât să putem reduce la patru săptămâni".

Directorul Alstom a precizat, în cadrul unei conferinţe de presă, că Alstom a încheiat conform contractului prima fază a lucrărilor de implementare a celui mai modern sistem de control şi management al traficului din România, pe nou construita Magistrală 5 a reţelei de metrou din Bucureşti. Proiectul implică două etape de execuţie, totalizând 36 de luni. În prima fază a proiectului, Alstom a echipat noua linie cu centralizare electronică, ce va permite circulaţia trenurilor utilizând sistemele tradiţionale de control al traficului, urmând ca la finalul perioadei contractuale să se implementeze funcţionalităţi moderne de control şi management al traficului.

Gabriel Stanciu a declarat: "Suntem în 2020 şi proiectul acesta a început în 2011, au trecut nouă ani şi pare că s-a întins foarte mult lucrarea. Astăzi vin să vă spun ceva ce pare şocant - noi am făcut un record mondial, pe proiectul acesta, de rapiditate, pentru că în mai puţin de un an am instalat centralizare electronică în 10 staţii şi 10 intervale. În mod normal ar dura cam doi ani, iar contractul nostru, care prevede două faze, are termen de trei an".

Totodată, directorul Alstom a spus că acum Alstom aşteaptă să termine ceilalţi antreprenori lucrările ca să poată demara procedurile de testare finală cu clientul.

Potrivit companiei, noul sistem instalat este de tip CBTC (Communication Based Train Control) şi este primul implementat în reţeaua de metrou din România. Acesta va creşte capacitatea liniei cu 30%, cu un consum de energie cu 30% mai redus. Proiectul prevede operarea automată a trenurilor (ATO), centralizarea computerizată şi monitorizarea centralizată a trenurilor (centru de control operaţional, OCC), precum şi sisteme dinamice de anunţare şi informare a pasagerilor.

"Compania Alstom este foarte mândră de acest proiect de pionierat pentru CBTC pe Magistrala 5 a Metroului Bucureşti, în plus faţă de serviciile complete de întreţinere a flotei de trenuri pe care le furnizăm de 16 ani. Noul sistem va contribui la exploatarea îmbunătăţită a metroului în beneficiul clientului nostru şi al pasagerilor. CBTC este un sistem modern de control al traficului, adaptat la provocările mobilităţii urbane", a precizat Gabriel Stanciu.

Alstom echipează Magistrala 5 cu gama Urbalis 400, care încorporează tehnologie de ultimă generaţie de control al traficului. Urbalis 400 este un sistem avansat de control al traficului pentru controlul trenului bazat pe comunicaţii, care va contribui la reducerea congestionării traficului din Bucureşti deoarece sistemele cresc capacitatea de transport cu intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde. Modernizat în permanenţă şi conceput special pentru linii de metrou cu un număr mare de pasageri, sistemul oferă o gamă de funcţii considerabilă, care contribuie la reducerea intervalului de succesiune a trenurilor şi creşterea vitezei medii.

Gabriel Stanciu a mai adăugat că tehnologia de pe Magistrala 5 ar permite dispariţia completă a mecanicului, adică operarea complet automatizată a trenurilor, dar Metrorex nu a optat pentru această variantă.

"Contractul are o durată de execuţie de 3 ani şi comportă două faze. Prima fază constă în instalarea centralizării electronice, care înseamnă pilotarea automată a tot ce se întâmplă în staţii, de la aparatele de cale, aşa numitul macaz, până la semnalele de cale ferată care se instalează în tunel din motive de redundanţă a sistemului, pentru că într-un sistem CBTC normal semnalele nu ar mai trebui să existe. Numai că noi instalăm în România şi modul degradat de funcţionare, care presupune existenţa semnalelor şi a modului clasic de operare pentru metrou. Urmează faza a doua a contractului, în care vom face două lucruri: vom instala pe partea de cale sistemul CBTC peste centralizarea electronică. Este ultima tehnologie în domeniu, comunicaţia se face radio, în tunel instalăm antene, mentenanţa este una scăzută şi rata posibilă a defectărilor este una scăzută. Foarte important, permite o densitate a traficului foarte mare. Teoretic vorbind, dacă traficul va creşte pe Magistrala 5, putem să ajungem la un interval consecutiv între două trenuri de 60 de secunde", a explicat directorul Alstom.

Legat de licitaţia pentru cele 13 noi trenuri care vor deservi Magistrala M5 domnia sa a spuc şă momentant aceasta este în plină derulare şi se află în faza de contestaţii.

"Noi vom instal partea de semnalizări pe trenurile care vor opera pe M5, indiferent cine va fi furnizorul acestora. Cred că în cel mai bun caz contractul ar putea fi semnat în septembrie. Cazul cel bun înseamnă că toată procedura de contestare eşuează, toate contestaţiile sunt respinse. Mai devreme nu văd cum", a mai afirmat Gabriel Stanciu.

Alstom oferă o gamă completă de echipamente şi servicii, de la trenuri de mare viteză, trenuri de metrou, tramvaie şi autobuze electrice până la sisteme integrate, servicii personalizate, soluţii de infrastructură, control al traficului şi de mobilitate digitală. Alstom a înregistrat vânzări de 8,2 miliarde euro şi a contabilizat comenzi în valoare de 9,9 miliarde euro în exerciţiul financiar 2019/20. Cu sediul în Franţa, Alstom este prezentă în peste 60 de ţări şi are 38.900 de angajaţi. Alstom activează în România de peste 25 de ani şi deţine poziţii de lider în soluţii de control al traficului şi de electrificare feroviară. Compania are în prezent în derulare proiecte de reabilitare şi modernizare a căilor ferate la nivel naţional, în diferite etape de implementare. Din 2004, Alstom furnizează servicii complete de întreţinere pentru cele 83 de trenuri non-Alstom ale flotei metroului din Bucureşti.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. Ati facut pe naiba cu rapiditate. Chinezii au tot felul de condiții improprii si inundatii si vijelii si soluri de toate felurile si tot termina chiar inainte de termen. La noi nu conditiile solului si atmosferice, chinezii au mutat și fluviul shan tze sau cum ii zjce fluviul galben. Iesim cu declaratii ca sa ne scoatem basma curata,nu ca am fi poate vinovati de intarziere...

    am trait sa o citesc si pe asta:ploaia din 2020a facut imposibila darea in functiune la termen a tronsonului

    bravo naie 

    pe afara vpoeiti gardul si inauntru' leopardul!

    minciuni gogonate si jalnice 

    1. Exclud minciunile altora si le cred numai pe ale mele,

      Nae de la subsol bloc inclinat,

      Semnat. 

    as vrea sa stiu ce penalitati aveti de platit pentru nerespectarea termenului?

    sau aveti un contract plin de paraindaraturi? 

    in locul tau taceam de jena!

    inca o dovada de INCOMPETENTA!!~! 

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

13 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6879
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3062
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9723
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.4124

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb