GE (NYSE:GE) a anunţat astăzi denumirile de marcă ale viitoarelor companii pe care le va crea prin separarea sa planificată în trei companii publice globale, cu grad de investiţii, concentrate pe sectoare în creştere, respectiv sănătate, energie şi aviaţie, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, GE HealthCare va fi numele companiei GE din domeniul sănătăţii. Portofoliul existent al GE din sectorul energiei, care include GE Renewable Energy, GE Power, GE Digital şi GE Energy Financial Services, va fi grupat sub numele de marcă GE Vernova. GE Aerospace va fi numele companiei de aviaţie GE. Toate cele trei companii planificate vor continua să beneficieze de moştenirea şi marca globală GE, evaluată la aproape 20 de miliarde de dolari.
În plus, GE a anunţat astăzi că, după finalizarea spin-off-ului, acţiunile GE HealthCare vor fi listate pe Nasdaq Global Select Market sub simbolul "GEHC". Prin listarea pe Nasdaq, GE HealthCare va beneficia de profilul şi de istoricul bursei ca piaţă pentru companii publice inovatoare, axate pe tehnologie, în special în sectorul sănătăţii.
H. Lawrence Culp, Jr., Preşedinte şi CEO, GE şi CEO, GE Aerospace, a declarat: "Astăzi are loc o etapă cheie în planul GE de a deveni trei companii independente, concentrate. Folosirea brandului global de mai multe miliarde de dolari al GE ne oferă un avantaj competitiv pe pieţele pe care activăm, oferind acestor companii perspective de creştere. Construite pe baza conceptului lean and innovation, aceste mărci îşi vor continua misiunea de a dezvolta o lume care funcţionează şi de a reaminti clienţilor noştri punctele forte pe care le apreciază la GE."
GE intenţionează să realizeze spin-off-ul GE HealthCare la începutul anului 2023, creând o companie independentă care să fie lider în inovaţie în domeniul sănătăţii de precizie pentru a îmbunătăţi rezultatele pacienţilor şi pentru a aborda provocările critice, atât ale pacientului, cât şi cele clinice, subliniază sursa citată.
Bazându-se pe o istorie de peste 100 de ani, numele şi monograma GE HealthCare vor servi drept o emblemă durabilă de siguranţă, calitate, încredere şi inovaţie. Noua culoare a mărcii pentru GE HealthCare este "purpuriu - compasiune" şi reflectă umanitate şi distincţie. Compania va continua să se afle în fruntea clasamentului pentru servicii oferite furnizorilor şi pacienţilor, cu peste patru milioane de instalări de produse şi peste două miliarde de examinări ale pacienţilor pe an.
La începutul anului 2024, GE intenţionează să efectueze spin-off-ul GE Vernova, portofoliul din sectorul energiei al GE, care împreună cu clienţii săi furnizează o treime din energia electrică din lume şi se concentrează pe accelerarea drumului către soluţii fiabile, accesibile şi către energie durabilă. Noul nume este o combinaţie de "ver", derivat din "verde" şi "verdant" pentru a reprezenta verdele şi albastrul Pământului şi "nova", din cuvântul în latină "novus" sau "nou", care reflectă o eră nouă şi inovatoare a energiei cu soluţii cu emisii reduse de carbon pe care GE Vernova le va furniza. Aceste atribute se reflectă şi în noua culoare a mărcii, "evergreen", a GE Vernova. Cu o bază instalată de peste 7.000 de turbine cu gaz şi 400 GW de echipamente de energie regenerabilă, monograma GE Vernova va servi ca o reamintire a angajamentelor de durată ale companiei de a oferi clienţilor săi calitate, parteneriate şi ingeniozitate.
În urma acestui spin-off planificat, divizia de aviaţie a GE va fi numită GE Aerospace. Cu o bază instalată de 39.400 de motoare de aeronave comerciale şi 26.200 de motoare militare, compania va continua să joace un rol vital în sprijinirea industriei printr-o redresare istorică, modelând în acelaşi timp viitorul aviaţiei . Monograma GE, noua denumire şi noua culoare a mărcii "albastru atmosferă" - reprezentând limitele superioare ale atmosferei - menţin poziţia puternică a mărcii în sectorul aviaţiei, în timp ce prezintă o viziune încrezătoare de a concura şi de a avansa în domeniul aerospaţial şi al apărării pentru generaţiile viitoare. În urma separărilor planificate, GE Aerospace va deţine marca GE şi va oferi licenţe pe termen lung celorlalte companii.
Directorul de marketing GE Linda Boff a declarat: "Pe parcursul ultimelor şase luni, ne-am angajat într-un proces amănunţit, condus de clienţi, pentru a înţelege valoarea intrinsecă a mărcii GE pentru viitoarele noastre companii planificate. Pe baza datelor şi analizelor extrase din mii de conversaţii, a devenit clar că numele GE şi monograma cu peste un secol de existenţă reprezintă o moştenire a inovaţiei, simbol al încrederii clienţilor globali, mândrie pentru echipa noastră şi un magnet pentru viitorii lideri. Suntem mândri că aceste companii viitoare vor putea să se bazeze pe ADN-ul inovaţiei GE."
Prin crearea a trei companii separate, fiecare va beneficia de o concentrare mai mare, o alocare de capital personalizată şi flexibilitate strategică pentru a stimula creşterea şi valoarea pe termen lung, se menţionează sursa citată.