Genuin, business-ul de produse home&deco din in 100% european, anunţă atragerea unei noi runde de fonduri prin programul EEA & NORWAY GRANTS, se arată într-un comunicat al Genuin, remis redacţiei. O parte din suma obţinută va fi investită în cercetare şi educare, domenii mai puţin explorate de business-urile de textile din România. Astfel, alături de partenerii de la IZI data şi igloo, precum şi de specialistul în marketing, Cristiana Belodan, Genuin va analiza modul în care românii aleg să realizeze design-ul casei lor cu materiale naturale, cât şi ce înseamnă la acest moment designul biofilic în România, informează sursa.
Potrivit comunicatului, "La Genuin, credem că mediul în care locuim poate încetini ritmul nebun al vieţii, ne poate calma, inspira şi DA, ne poate face mai sănătoşi, prin materialele pe care le folosim în casă. Această iniţiativă strategică ne va permite să înţelegem mai bine modul în care românii aleg să-şi decoreze casele cu materiale naturale. Şi să apreciem în ce măsură conceptul de design biofilic influenţează opţiunile lor de design, dacă este acesta un trend ce câştigă notorietate şi la nivel local. Suntem foarte entuziasmaţi să împărtăşim ce va ieşi", declară Oana Opriş, co-fondator Genuin şi Cristiana Belodan, Brand Strategy Consultant.
Studiul va analiza comportamentele atât în rândul specialiştilor, prin interviuri cu arhitecţi şi designeri ce folosesc în conceptele lor materiale naturale şi produse refolosite, cât şi în rândul consumatorilor, prin modul în care persoanele fizice alocă importanţă acestor materiale şi beneficiilor lor, transmite sursa. Rezultatele studiului vor fi făcute publice în luna aprilie a acestui an, adaugă sursa citată.
Potrivit companiei, "Ne bucurăm să facem această cercetare alături de Genuin pentru că locuinţa este unul dintre aspectele determinante în orice societate. Iar pentru români cu atât mai mult, deoarece < < căminul > > joacă un rol important în definirea identităţii. Alegerile pe care le facem pentru casele noastre vorbesc despre cum sunt oamenii, ce valori avem şi ce stil de viaţă construim în jurul nostru. Interesul tot mai crescut al românilor pentru utilizarea materialelor naturale în locuinţe poate avea mai multe explicaţii, pe de-o parte societatea este expusă la un discurs public tot mai prezent despre importanţa sustenabilităţii în protejarea mediului, pe de altă parte, paradoxal, stilul de viaţă al multor locuitori ai mediului urban se îndepărtează de natură. Este o dihotomie ce determină alegeri care ne reconectează cu natura. Acestea şi alte ipoteze vor fi explorate în cercetarea pe care IZI data o derulează în prezent alături de Genuin", completează Silvia Luican, fondator IZI data
Prima rundă de fonduri obţinute de Genuin prin programul EEA & NORWAY GRANTS al celor de la Innovation Norway a fost investită în echipamente de producţie, brodare şi reciclare, ce permit crearea produselor într-un mod mai eficient, cu accent pe sustenabilitate şi grijă faţă de mediu, relatează sursa. La fel ca în iunie 2023, fondurile primite anul acesta sunt de peste 175.000 euro şi vor fi utilizate pentru dezvoltarea sustenabilă a business-ului, se arată în comunicat.
Potrivit datelor companiei, "Ne preocupă dintotdeauna calitatea spaţiilor interioare, şi de mai bine de douăzeci de ani publicăm şi promovăm proiecte care deseori ajung să impresioneze. Abia aşteptăm să vedem şi să comunicăm împreună rezultatele acestui demers!", spune Anda Zota, redactor şef igloo.