• Valoarea portofoliului de creanţe a scăzut din cauza creşterii numărului datornicilor
Piaţa de colectare a debitelor îşi va încetini ritmul de creştere în acest an ca urmare a impactului pe care reglementările BNR îl vor avea asupra volumului de credite şi, în consecinţă, asupra volumului de datorii externalizate de bănci, apreciază Georg Kovacs, director general al "EOS KSI Româ-nia", liderul pe piaţa autohtonă a companiilor de profil.
"Impactul pe piaţa de colectare a debitelor se va resimţi, consideră domnia sa, peste 6-9 luni de zile", estimând că în acest an, creşterea pieţei se va situa între 15% şi 25%, comparativ cu media de 47% din 2007 (25 de milioane de euro în termeni nominali). Totodată, evoluţia pentru anul 2009 depinde foarte mult de sectorul bancar, care reprezintă cea mai mare parte a clienţilor EOS KSI. "Dacă anul trecut o treime din contractele noastre au fost contracte bancare, în acest an, ponderea lor va scădea, dar în schimb, avem un număr tot mai mare de clienţi din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii", a explicat Georg Kovacs.
Scăderea onorariilor, cauzată de concurenţa în creştere în acest domeniu precum şi de creşterea costurilor salariale, reprezintă provocări pentru acest gen de companii, a declarat directorul general.
Preţul unui portofoliu de creanţe pe care companiile de colectare a debitelor îl oferă potenţialilor clienţi din ţara noastră a scăzut de la 20%-25% la 15%-20%, a declarat directorul EOS KSI, iar motivele, susţine domnia sa, constau în dificultatea de a colecta datoriile din cauza numărului tot mai mare de datornici cu profilul ridicat de risc. Acest trend este valabil şi la nivel internaţional, mai ales în Statele Unite, susţine domnia sa.
EOS KSI România, şi-a propus să rămână lider de piaţa pentru următorii 2-3 ani, cu un ritm anual de creştre de 15%-25%, cifra de afaceri pe care o estimează preşedintele companiei pentru acest an, fiind de 11,5 milioane de euro. Profitul estimat pentru acest an este de 20%, constant faţă de anul trecut, în condiţiile în care compania îşi propune extinderea reţelei la nivel naţional, investiţii în tehnologie informatică mai performantă, atragerea de noi clienţi pe sectorul IMM, mai informează reprezentanţii companiei.
În 2007, jumătate din cifra de afaceri EOS a provenit din serviciile de colectare a datoriilor oferite de EOS KSI, în timp ce, managementul fluxului de numerar (un alt serviciu oferit de companie ) a avut o pondere de 38%, iar serviciile de colectare transfontalieră şi managementul informaţiilor au avut o pondere de 12%, potrivit informaţiilor oferite de companie.
Portofoliul de clienţi "EOS KSI România" depăşeşte 80 de milioane euro, dintre ei făcând parte aproximativ 90% din operatorii de pe piaţa de telecomunicaţii, 14 bănci, companii de asigurări, instituţii financiare nebancare (IFN), companii de produse cosmetice, companii de IT, precum şi cele din sectoarele de distribuţie, auto, construcţii şi transporturi, informează EOS.