Germania şi Franţa au semnat în această săptămînă, la Berlin, un acord care priveşte construcţia unui nou pod feroviar peste rîul Rin, urmînd ca, din anul 2010, reţeaua de trenuri de mare viteză din cele două ţări (ICE în Germania şi TGV în Franţa) să fie interconectată. Noul pod, situat în apropierea oraşului Strasbourg, va costa aproximativ 23 de milioane de euro, iar aproape trei sferturi din această sumă va fi asigurată de Germania. Podul va fi dotat cu două linii de legătură, cîte una pentru fiecare sens, care vor permite rularea trenurilor cu o viteză de 160 kilometri pe oră. Construcţia noului pod feroviar peste Rin se înscrie în planul de lucrări destinat adaptării, pentru traficul trenurilor de mare viteză, a tronsonului de aproximativ 50 de kilometri care separă Strasbourgul de linia ICE Basel-Karlsrühe-München.
Actualul pod feroviar, care leagă Franţa de Germania şi face legătura între Strasbourg (Franţa) şi Kehl (Germania), nu permite trecerea simultană a două trenuri. În plus, acestea trebuie să-şi reducă viteza cînd trec pe actualul pod.