Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 10% anul trecut, la 2,62 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 20,4%, la 40.338 vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA), transmite DPA, citată de Agerpres.
În 2020, livrările pe cea mai mare piaţă auto europeană au scăzut cu 20%, pe fondul măsurilor de izolare adoptate de Guvernul de la Berlin pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19). Anul trecut, sectorul auto s-a confruntat cu noi dificultăţi, inclusiv deficitul global de componente electronice pentru maşini.
În 2021, brandurile Renault, Mercedes-Benz şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor, de 15,5%, de 25,7% şi, respectiv, 7,7%, în timp ce livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 6,8%, ia cele ale Ford au scăzut cu 35%.
Au raportat creşteri pe piaţa germană producătorii de automobile electrice Polestar şi Tesla, ale căror vânzări au urcat anul trecut cu 153,2% şi, respectiv, 137,9%.
În decembrie, vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 27%, la 227.630 unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 27,1%, la 5.556 vehicule.
Brandurile Renault şi Ford au raportat scăderi ale vânzărilor de 13,5% şi, respectiv, 50,5%, în decembrie, iar VW un declin de 35,7%. Livrările Mercedes-Benz au scăzut cu 31,2%, iar cele ale BMW cu 36,9%.
Din cele 2,62 milioane de maşini vândute anul trecut pe piaţa germană, aproape 356.000 au fost complet electrice, un avans de aproximativ 83% faţă de 2020 şi aproximativ 13,6% din totalul înmatriculărilor noi anul trecut. Automobilele hibride au reprezentat aproape 29% din totalul înmatriculărilor, fiind vândute aproape 745.000 de unităţi.
Şi cererea pentru SUV-uri a crescut, reprezentând mai multe de unul din patru din totalul înmatriculărilor noi în 2021, faţă de unul din cinci în 2020, conform datelor KBA.
Asociaţia Importatorilor de Autovehicule din Germania (VDIK) se aşteaptă la redresarea pieţei auto interne în acest an. Luna trecută, VDIK estima că vânzările de autoturisme în Germania vor creşte cu 15% în 2022, la aproximativ trei milioane de unităţi, dacă se va normaliza situaţia din lanţurile de aprovizionare şi criza provocată de deficitul de semiconductori.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 06.01.2022, 10:11)
Nu stiu cum vinde Dacia in afara Ro.Insa pretul de 14.000 euro si peste, pentru un Sandero Stepway,mi se pare cam exagerat.De banii aia-ti iei o masina din aceeasi clasa care are un an sau doi.Cu dotari mult superioare.Eu as cumpara o Dacia.Insa vreau un pret rezonabil.Adica dk neamtul simte ca-i o masina low cost,vreau sa simt si eu asta.If you know what I mean.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.01.2022, 01:27)
Probabil n-ai prea observat explozia prețurilor din ultimii 2 ani. 14K euro de acum înseamnă 10K euro de acum 2 ani.
Gândește-te că prețul unui rahat VW e-Up cu care abia acoperi 200km pe autostradă (dar nu vara cu aer condiționat pornit) începe de la 25K euro...