GfK România lansează în premieră, în ţara noastră, un studiu integrat, din două surse, dedicat pieţei de vopsele.
Potrivit unui comunicat, acesta oferă o imagine completă, atât din punctul de vedere al consumatorilor, cât şi al vânzărilor, asupra performanţei mărcilor şi a jucătorilor activi pe piaţa construcţiilor şi a amenajărilor interioare.
Cercetarea are două componente. Pe de o parte, este vorba despre un studiu sindicalizat de brand tracking care permite oamenilor de marketing să monitorizeze evoluţia în timp a anumitor indicatori: awareness, obiceiuri de utilizare, dar şi percepţiile şi atitudinile legate de mărcile lor şi de cele ale competiţiei care influenţează intenţiile de achiziţie pentru această categorie de produse. De asemenea, urmăreşte aşteptările şi nevoile segmentelor majore de consumatori - utilizatori finali sau proprietari de case şi zugravi profesionişti.
Pe de altă parte, cercetarea GfK cuprinde un studiu de tip retail audit care adună datele de vânzări din toate canalele de distribuţie: atât din comerţul modern - magazine de bricolaj, hipermarketuri, cash& carry, dar şi din cel tradiţional - magazine de vopsele, depozite de materiale de construcţii, magazine de chimicale, sanitare sau prafuri. Datele culese oferă informaţii cu privire la dimensiunea pieţei şi structura ei în funcţie de cele mai importante caracteristici ale produselor, canale de distribuţie, preţ, mărci sau modele. Acest tip de studiu îi ajută pe producători să realizeze un mai bun management al categoriei, al preţurilor şi al canalelor de distribuţie, pentru a acţiona la timp şi eficient pentru creşterea vânzărilor.