Agenţia de publicitate gmp/MAP România a cîştigat, la cea de a doua ediţie a premiilor Effie România, Gold Effie la categoria "Campanii non-profit" prin strategia de comunicare publicitară care l-a făcut pe actualul preşedinte al României, Traian Băsescu, primar general la alegerile locale din 2004.
Felix Tătaru, general manager gmp/MAP România, a declarat pe scena de premiere: "Anul acesta, echipa gmp a urcat aici pentru un Gold Effie cu o campanie din aria publicităţii politice. Anul următor ne dorim să urcăm cu cel puţin o campanie comercială". Referindu-se la campanie, domnul Tătaru a spus: "Contrar părerilor că produsul nostru era atît de bun că s-ar fi vîndut şi singur, iată că primim recunoaşterea indus-triei, care a analizat în detaliu strategia de comunicare propusă de agenţie şi acceptată cu încredere de client. S-a dovedit astfel că strategia de comunicare publicitară a avut un rol important în atingerea obiectivelor". Acestea au fost: obţinerea unei majorităţi în consiliul general, obţinerea a cel puţin două posturi de primari de sector şi postul de primar general.
În concursul de anul acesta au fost înscrise 49 de campanii, provenind de la 20 de agenţii care au rulat în perioada ianuarie 2004 - decembrie 2004, pe cel puţin un suport mass-media. Acestea au avut obiective clare şi au prezentat dovada îndeplinirii sau depăşirii aces-tora. Înscrierile s-au făcut pe baza formularelor numite şi brief-uri de eficienţă, care includ categoria, situaţia pieţei, obiectivele de marketing şi de publicitate, targetul, strategia de creaţie şi de media, bugetul media, precum şi dovada rezultatelor. Înscrierile s-au făcut în perioada 21 ianuarie - 7 martie.
Competiţia de anul acesta a cuprins 12 categorii, iar comitetul de organizare a avut dreptul de a reîmpărţi pe categorii campaniile şi de a împărţi/redefini categoriile, dacă lucrările înscrise într-o anumită categorie a necesitat această acţiune.
Comitetul de organizare al premiilor Effie 2005 a fost format din Manuela Necula - Head of Country Ogilvy Group România, Marcho Kouumdjiev - Unilever SCE, Managing Director Foods, Radu Florescu - Saatch&Saatchi, Managing Director, Răzvan Matasel - Leo Burnet, Research&Strategic Planner Director, Felix Tătaru - gmp/MAP România, Managing Director.
Grand Effie de anul acesta a fost cîştigat de campania Unirea - Unde-s mulţi puterea creşte, realizată de NextCap.