Ministerul Educaţiei şi Cercetării a pus în consultare un proiect de ordin privind aprobarea Calendarului înscrierii copiilor antepreşcolari şi preşcolari pentru anul şcolar 2025-2026. Conform acestui proiect, procesul de înscriere va avea trei etape principale, începând cu data de 26 mai. Goana după un loc la o gradiniţă bună a devenit un soi de sport naţional.
• Etapa 1: Reînscrierea
Prima fază a procesului (19-23 mai) este dedicată reînscrierii copiilor care au frecventat deja unitatea de învăţământ în anul şcolar curent şi care urmează să o frecventeze şi în anul următor. Părinţii sau reprezentanţii legali trebuie să depună o cerere scrisă pentru a confirma reînscrierea.
• Etapa 2: Înscrierea
Aceasta este prima etapă de înscriere pentru copiii care nu au frecventat grădiniţa în anul şcolar precedent (26-30 mai). Părinţii depun dosarele de înscriere la unităţile de învăţământ, având posibilitatea de a exprima trei opţiuni. Procesul se va desfăşura în limita locurilor disponibile stabilite în planul de şcolarizare.
• Etapa 3: Locurile rămase
Această etapă (16-20 iunie) vizează completarea locurilor rămase disponibile după prima rundă de înscrieri. Părinţii depun din nou cereri, având posibilitatea de a alege alte trei opţiuni în funcţie de locurile disponibile.
• Etapa 4: Ajustări finale
Ultima fază a procesului (18-28 august) permite înscrierea copiilor care nu au fost admişi în primele două etape din lipsa locurilor sau din alte motive. Această etapă se desfăşoară conform unei proceduri specifice elaborate de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) sau Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB).
Categoriile de copii eligibili pentru etapa finală: Copiii rămaşi nerepartizaţi în etapele anterioare, cu prioritate cei de 4 şi 5 ani; Copiii care au solicitat înscrierea în clasa pregătitoare, dar nu au fost admişi; Copiii de peste 2 ani care solicită înscrierea în grupa mică. Acest calendar are scopul de a asigura un proces organizat şi eficient de înscriere în grădiniţe pentru anul şcolar 2025-2026, oferind părinţilor claritate şi predictibilitate privind accesul copiilor la educaţie timpurie.