Google a blocat şi eliminat anul trecut 2,7 miliarde de reclame, peste 5.000 de reclame pe minut, şi a suspendat aproape 1 milion de conturi de publicitari pentru încălcarea politicilor privind publicitatea online, în timp ce în ultimele câteva luni au fost blocate sau eliminate zeci de milioane de reclame care aveau legătură cu Coronavirus, pentru încălcarea politicilor.
"Efortul Google a stopa reclamele dăunătoare, în 2019: Au fost blocate şi eliminate 2,7 miliarde de reclame - peste 5.000 de reclame pe minut; Au fost suspendate aproape 1 milion de conturi de publicitari pentru încălcarea politicilor privind publicitatea online", anunţă compania într-un comunicat.
De asemenea, au fost închise peste 1,2 milioane de conturi de publisheri şi peste 21 de milioane de pagini web care erau parte din reţeaua acestor publisheri, pentru încălcarea politicilor.
Aproape 52 de milioane de reclame "senzaţionaliste" au fost eliminate, reclame care atrag utilizatorii în a da click prin mesaje alarmiste, care şochează. Această cifră este cu 30 de milioane mai mare faţă de 2018.
Au fost totodată îndepărtate peste 20 de milioane de reclame la produse sau servicii înşelătoare, care promiteau rezultate precum slăbit foarte rapid sau câştiguri foarte mari.
Mai mult, au fost eliminate din reţeaua Google Ads peste 9,1 milioane de aplicaţii pentru încălcarea politicilor precum violenţă, conţinut sexual şi comportament fraudulos.
"Pandemia COVID-19 a adus noi metode fraudulente de a păcăli utilizatorii prin intermediul reclamelor. De la începutul răspândirii virusului, Google a monitorizat atent comportamentul publicitarilor a detecta reclamele care vor să profite de criză", precizează compania.
De multe ori acestea au în spate "actori" sofisticaţi, care încearcă să eludeze sistemele Google de protecţie prin acţiuni complexe.
"De exemplu, pe măsură ce situaţia e evoluat, s-a observat o creştere rapidă a reclamelor frauduloase la produse cu cerere mare, precum măştile. Aceste reclame promovau produse cu preţuri mult peste media pieţei, minţind în privinţa calităţii produsului, pentru a înşela oamenii în a cumpăra, sau erau plasate de comercianţi care nu-şi livrau niciodată comenzile", spun reprezentanţii companiei.
Google a organizat o echipă dedicată situaţiilor generate de COVID-19, care dezvoltă noi tehnologii de detecţie şi îmbunătăţesc sistemele existente pentru a opri pe cei rău-intenţionaţi. În ultimele câteva luni au fost blocate sau eliminate zeci de milioane de reclame care aveau legătură cu Coronavirus, pentru încălcarea politicilor, inclusiv preţuri mari nejustificate, încercări de a profita de lipsurile de echipamente medicale sau tratamente şi remedii înşelătoare.
"Una dintre zonele către care s-au concentrat eforturile Google de protejare a ecosistemului reclamelor în 2019 a fost phishingul, o practică prin care entităţi rău-intenţionate încearcă să colecteze date personale de la utilizatori, în baza unor motive false", mai spun ei.
De asemenea, o altă zonă cu încercări curente de a înşela utilizatorii a fost cea a reclamelor "trick-to-click", reclame care urmăresc să păcălească utilizatorul în a interacţiona cu el, folosind mesaje agresive - în genul "click aici", de cele mai multe ori realizate ca să semene cu mesaje de avertisment ale sistemului de operare de pe mobil sau computer.
Anul trecut, Google a organizat o echipă internă pentru a identifica tipare şi semnale ale astfel de publicitari frauduloşi, pentru a detecta mai repede reclamele de tip phishing şi trick-to-click. Rezultatul a fost scădere cu 50% a reclamelor dăunătoare din cele două categorii, faţă de 2018.
În total, în 2019 au fost blocate peste 35 de milioane de reclame phishing şi 19 milioane de reclame "trick-to-click".