Google a anunţat vineri că a plătit mass-media canadiene 100 de milioane de dolari canadieni (peste 67 de milioane de euro) pentru a utiliza conţinutul acestora, ca parte a unei înţelegeri cu guvernul care l-a acuzat de practici anticoncurenţiale pe piaţa publicităţii online, conform news.ro.
În noiembrie, Biroul canadian pentru concurenţă a iniţiat o procedură împotriva Google, hotărând că cel mai mare furnizor canadian de tehnologie de publicitate pe internet a abuzat de poziţia sa dominantă prin adoptarea unui "comportament menit să asigure menţinerea şi consolidarea puterii sale pe piaţă".
Fondurile au fost plătite către Canadian Journalism Collective, o organizaţie non-profit creată special pentru a gestiona distribuirea banilor, a confirmat pentru AFP un purtător de cuvânt al Google.
Gigantul digital intenţionează să continue să îşi onoreze angajamentele în cadrul acordului, care prevede o nouă plată la sfârşitul anului 2025, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Paul Deegan, preşedintele News Media Canada, o organizaţie care reprezintă sute de editori, a salutat acordul, care oferă un pachet de remunerare "net superior" faţă de ceea ce s-a obţinut în alte părţi, fiecare instituţie de presă sperând să obţină 20.000 de dolari canadieni pentru fiecare jurnalist.
Grupul californian se află în prezent în faţa instanţelor din Statele Unite. În noiembrie, Departamentul american al Justiţiei a cerut unui judecător să ordone vânzarea motorului său de căutare Chrome, acuzat de practici anticoncurenţiale.
Într-un alt caz, un juriu dintr-un tribunal federal din Washington a găsit deja Google vinovat de practici anticoncurenţiale în domeniul căutării pe internet.
Practicile de publicitate ale Google fac, de asemenea, obiectul unor anchete sau proceduri în Marea Britanie şi în Uniunea Europeană.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.01.2025, 10:58)
Sa dai 67 de milioane de euro ca sa utilizezi informatii despre siropul de artar si hocheyul pe gheata e o performanta greu de egalat