Google a depăşit Apple şi a revenit în fruntea listei celor mai valoroase branduri din lume, atingând o valoare de 229,198 miliarde de dolari (201,694 miliarde de euro), conform topului publicat de firma de consultanţă Millward Brown, relatează agenţia EFE.
Valoarea Google a crescut cu 32% faţă de 2015, în timp ce, în cazul Apple, aceasta a scăzut cu 8%, până la 228,46 miliarde de dolari (201,044 miliarde euro), conform Agerpres.
"Inovarea continuă, creşterea veniturilor din publicitate şi dezvoltarea afacerii în cloud au ajutat Google să înlocuiască Apple în fruntea clasamentului", conform unui comunicat al firmei de consultanţă, filială a companiei de publicitate WPP.
Millward Brown publică din 2006 aşa-zisa listă BrandZ, în care compania de tehnologie "Microsoft" a revenit pe locul al treilea (121,824 miliarde dolari sau 107,205 miliarde euro), şi compania de telecomunicaţii AT&T ocupă poziţia a patra (107,387 miliarde dolari, 94,5 miliarde euro).
Compania de consultanţă consideră că a fost un an "stabil" pentru mărcile cele mai puternice din lume, date fiind "presiunile economice mondiale", precum încetinirea creşterii Chinei.
De asemenea, reprezentanţii Millward Brown subliniază că mărcile care au inovat cel mai mult şi au ştiut "să-şi prezinte inovaţiile consumatorilor" sunt Google, Amazon -locul şapte, cu o valoare de 98,988 miliarde dolari (87,109 miliarde euro)- şi Facebook - poziţia a cincea, cu 102,551 miliarde dolari (90,244 miliarde euro).
"Mărcile care cresc cel mai mult, independent de sectorul din care fac parte, sunt cele care vin cu provocări şi care adoptă modele şi mentalităţi inovatoare", a precizat, într-un comunicat, directorul companiei de consultanţă, David Roth.
"Sunt mărci care zguduie din temelie alte categorii, prin inovaţii care merg dincolo de produse şi tehnologii noi, de exemplu transformând modul în care prestează serviciul, îmbunătăţind experienţa consumatorului sau schimbând formatul", a adăugat Roth.