Compania americană "Google", care dispune de cel mai utilizat motor de căutare pe internet, a lansat, ieri, serviciul Google Checkout, o platformă de plăţi pentru cumpărăturile online. Analiştii consideră că "Google", urmăreşte astfel să concureze cu serviciul PayPal aparţinând grupului "eBay" Inc.
Noul serviciu va fi utilizat ca un portofel electronic care permite consumatorilor să cumpere produse şi servicii de la numeroşi comercianţi, fără să introducă de fiecare dată datele de identificare şi informaţiile financiare. În prezent, Google Checkout autorizează cumpărăturile online doar cu carduri bancare Visa, MasterCard, American Express şi Discover. În prima fază, serviciul va fi disponibil doar consumatorilor americani, după care va fi lansat la nivel internaţional.
"Google" va percepe un comision de 2% din valoarea cumpărăturilor efectuate prin Google Checkout, plus 20 de cenţi pentru fiecare tranzacţie, adică un comision mai mic decât cel practicat de PayPal, respectiv de emitenţii de credit-carduri.
Tarifele PayPal variază între 1,9 şi 2,9% din valoarea tranzacţiei plus 30 de cenţi pentru fiecare tranzacţie.
În 2005, PayPal a gestionat tranzacţii online în valoare de 27,5 miliarde de dolari, ceea ce i-a adus venituri de un miliard de dolari. În prezent, serviciul PayPal are aproximativ 105 milioane de utilizatori în întreaga lume. Cu toate acestea, bursele au reacţionat imediat la anunţul privind lansarea sistemului Google Checkout, acţiunile "eBay" pierzând, marţi, 4,9% din valoarea lor.