Compania Google a anunţat ieri că în 2016 a achiziţionat energie electrică de la instalaţii solare şi eoliene cu o capacitate însumată de 2600 de MW, având ambiţia ca până în 2017 să folosească doar energie regenerabilă. Google, cel mai mare cumpărător de energie verde, a mai subliniat că energia regenerabilă nu numai că a micşorat amprenta de carbon a companiei, dar a fost şi cea mai bună opţiune, întrucât presupune costuri mici.
Ionuţ Ruscea, coordonatorul campaniei pentru energie curată, Greenpeace România, a declarat:
"2600 de MW reprezintă cam jumătate din capacitatea actuală de producţie a energiei bazată pe surse regenerabile în România. Google dă tonul şi sunt sigur că vor urma şi alte companii care îşi vor asuma lupta cu schimbările climatice. În acest context, Ministerul Energiei din România pune frână investiţiilor în energia regenerabilă, anunţând tăierea schemei de sprijin. Recenta strategie energetică pentru România este mult prea pesimistă şi, prin ţintele de energie regenerabilă propuse, pune în primejdie angajamentul pe care România l-a semnat, acela de a menţine creşterea temperaturii globale sub 1,5 grade Celsius. În altă ordine de idei, ambiţia Google de a atinge ţinta 100% în consumul de energie regenerabilă arată că Uniunea Europeană nu va mai fi mult timp vârf de lance în domeniul energiei regenerabile, iar eforturile sale trebuie să sporească pentru a ţine pasul cu o piaţă dezgheţată, o piaţă mondială emergentă care a aşteptat ani şi ani semnalul de la cei mai puternici lideri. Europa va trebui să recupereze cu ceva avântul celorlalţi mamuţi industriali. În viziunea noastră, singurul avantaj pe care Europa îl va avea faţă de competitor va fi deschiderea pieţei către cetăţeni, descentralizarea şi democratizarea producţiei de energie".
Gary Cook, analist IT Greenpeace, spune: "Aşa cum însăşi compania Google recunoaşte, eforturile sale de a se converti complet în utilizator de energie regenerabilă s-au dovedit a fi un proces încă în desfăşurare datorită opţiunilor limitate existente pe piaţă. Compania evidenţiază pe bună dreptate faptul că există o nevoie presantă de a schimba politicile guvernamentale pentru a stiumula investiţiile şi pentru a deschide noi drumuri ce ar oferi posibilitatea companiei să îşi alimenteze operaţiunile doar cu energie regenerabilă. Google şi alţi leaderi din zona IT (Apple, Facebook) şi-au folosit din ce în ce mai mult influenţa pentru a deschide pieţe de energie regenerabilă".
Greenpece va lansa la începutul anului viitor raportul Clicking Clean, care evaluează performanţele unor companii precum Google, Apple, Amazon ş.a. privind utilizarea energiei regenerabile.
1. Incalzirea globala in buzunarele unora
(mesaj trimis de kuku în data de 08.12.2016, 08:59)
Ma ofer sa platesc dublu contributia la certificatele verzi,numai nu cumva sa creasca temperatura,mai ales ca acum afara sunt minus cinsprezece grade si merge contorul de gaze ca nebunul.Vai vai saracii...