GREIG WILLIAMS, NOKIA: Concurenţa este binevenită în domeniul telefoniei mobile

Tiberiu Bălan
Ziarul BURSA #Companii #IT / 3 septembrie 2008

Concurenţa este binevenită în domeniul telefoniei mobile

Lansarea iPhone în Europa şi România nu îi îngrijorează pe oficialii Nokia. Dimpotrivă, Nokia consideră binevenită concurenţa în industria mobilităţii, deoarece aceasta determină jucătorii din piaţă să dezvolte soluţii noi, profitabile pentru utilizatorii finali, a declarat, pentru "Bursa", domnul Greig Williams, managing director al "Nokia South Europe".

"Nokia" este o companie care oferă servicii de Internet în telefonia mobilă, iar domnul Greig Williams consideră că vom asis-ta la o continuare a tendinţei utilizatorilor de a alege un singur dispozitiv care să îmbine toa-te funcţiile esenţiale - cameră, music player şi, odată cu extinderea serviciilor de Internet în bandă largă, capabilităţi de conectivitate crescute şi, bineînţeles, un design elegant. "Nokia" a răspuns mereu cerinţelor utilizatorilor prin mai multe dispozitive şi servicii, precum Nokia N95 8GB, care oferă funcţii complete pentru muzică, hărţi, jocuri şi multe altele.

Alegerea unui telefon depinde foarte mult de nevoile de comunicare ale utilizatorului şi, din acest motiv, dispozitivele convergente (dispozitive care pot interacţiona cu alte echipamente precum PC-uri sau televizoare) vor continua să fie principalul punct de atracţie pentru utilizatorii de telefonie mobilă.

Telefoanele inteligente, precum Nokia E71, sunt dispozitivele ideale pentru personalizare - acceptă adăugarea de aplicaţii, oferind, de asemenea, funcţii pentru editarea documentelor frecvent utilizate în afaceri - documente text, foi de calcul tabelar şi prezentări. Utilizatorii vor continua să caute dispozitive cu capabilităţi în diverse domenii, precum foto şi video, muzică, Internet, funcţii specifice computerelor, disponibile atât în mişcare cât şi în conexiune cu sisteme "fixe", jocuri şi televiziune. Asistăm la o creştere a utilizării şi a numărului de des-cărcări de aplicaţii create de zecile de mii de dezvoltatori cu care Nokia colaborează pentru platforma S60. Disponibilitatea acestor tipuri de aplicaţii va continua să fie un factor determinant în alegerea unui dispozitiv.

Nokia are un portofoliu extins de produse. În 2007, Nokia a devenit imaginea convergenţei dintre Internet şi mobilitate datorită dispozitivelor şi funcţiilor oferite. De exemplu, Nokia N96 este un computer multimedia optimizat pentru video şi TV. Cu un afişaj mare, de 2,8", o memorie internă de 16GB şi suport pentru redare de secvenţe video la calitate superioară într-o gamă variată de formate, Nokia N96 reprezintă un nou capitol în istoria tehnologiei media mobile. Dis-pozitivul include aplicaţia Nokia Maps, oferind utilizatorilor posibilitatea de a asocia coordonate geografice imaginilor (geotaging) şi de a le încărca în reţelele preferate de socializare. De asemenea, utilizatorii pot să descarce jocuri N-gage ce pot fi jucate în modul single player sau online cu prietenii. Un singur asemenea produs concurează cu o gamă largă de alte dispozitive.

Pe piaţa telefoanelor inteligente, creată în mare parte de Nokia, îşi fac intrarea noi jucători în mod constant. Rămâne însă de văzut dacă aceştia vor rezista într-o piaţă dinamică, aflată în continuă schimbare. Dimensiunea companiei este un element esenţial pentru asigurarea unui flux optim şi continuu de investiţii.

Lumea - în permanentă interconectare

Strategia pentru Europa de Est se bazează pe strategia globală a Nokia. Viziunea companiei Nokia este cea a unei lumi în permanentă interconectare. Nokia vine în întâmpinarea consumatorilor pentru ca oamenii să se simtă mereu aproa-pe de lucrurile importante. "Intenţia noastră este să oferim utilizatorilor o tehnologie umană - o tehnologie intuitivă, uşor de utilizat, îmbinată cu un design elegant", subliniază Greig Williams, managing director al Nokia South Europe. Strategia Nokia se bazează pe creşterea, transformarea şi dezvoltarea activităţilor sale pentru a asigura succesul viitor al companiei. "Considerăm că următoarea fază în dezvoltare a serviciilor de Internet va fi definită de relevanţa şi contextul local - o strategie care plasează Nokia în avangarda industriei", a adăugat Greig Williams.

Cu cei aproape un milliard de utilizatori la nivel global, Nokia cunoaşte preferinţele consumatorilor mai bine decât orice altă companie din lume. De exemplu, potrivit studiilor realizate de Nokia, utilizatorii dispozitivelor Nseries vorbesc la telefon doar 12% din durata de utilizare a dispozitivului mobil - iar în 88% din acest timp utilizatorii ascultă muzică, fac fotografii şi le încarcă pe Internet, navighează pe Web, utilizează email-ul, mesageria etc.

Dispozitivele mobile sunt ideale pentru crearea de legături prin reţele sociale - care în prezent se situază pe locul trei în topul celor mai populare servicii de Internet după email şi căutare, reprezentând aproximativ 20% din totalul traficului pe Internet.

Nokia oferă servicii de Internet în domenii precum muzică, hărţi, jocuri, împărtăşire de conţinut personal, video, email şi altele. Acestea, alături de serviciile oferite de terţi, vor fi disponibile gradual sub marca Ovi şi în mediul software Ovi. "Am început să introducem în mod gradual servicii individuale în platforma Ovi, precum navigaţie, muzică, jocuri şi împărtăşire de conţinut media online prin Share on Ovi. Aceste servicii pot fi accesate deja la http://ovi.com şi în timp vom aduce îmbunătăţiri modului în care oamenii descoperă şi utilizează gama de servicii disponibile prin Ovi.", afirmă Greig Williams.

Şi în Europa de Est utilizatorii Nokia caută dispozitivele şi serviciile Nokia care sunt relevante din punct de vedere local şi dependente de context. Majoritatea utilizatorilor aleg un dispozitiv care oferă capabilităţi pentru imagini, muzică, email etc. şi care dispune de conectivitate de mare viteză şi permite utilizarea aplicaţiilor de pe Internet pe dispozitivul mobil. "Cu toate acestea, vor exista întotdeauna utilizatori care nu vor cere de la telefonul lor mai mult decât servicii de voce, iar noi vom continua să răspundem nevoilor acestora. Este nevoie ca serviciile de bază să fie la dispoziţia consumatorilor şi să rămână uşor de utilizat. Simplitatea este cheia unei utilizări extinse", subliniază Greig Williams.

Nokia realizează cele mai ample studii din domeniu privind preferinţele consumatorilor.

"Prin aceste studii ne asigurăm ca ştim întotdeauna care sunt cerinţele utilizatorilor proprii", a precizat Greig Williams, adăugând că "Nokia va continua să răspundă acestor cerinţe în mod optim pentru a ne asigura că putem continua să dezvoltăm o tehnologie umană care să îmbogăţească experienţele oamenilor".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb