Sindicaliştii "Hyundai Motor" Co. au lansat, ieri, o grevă parţială de două ore şi plănuiau să înceteze lucrul şi astăzi, timp de două ore, înainte de reluarea negocierilor cu managementul pe marginea salariilor, în 22 august.
Cele două greve vor costa compania 43,5 miliarde woni (39 milioane dolari) - producţie pierdută -, conform oficialilor celui mai mare constructor auto din Coreea de Sud.
Săptămâna trecută, purtătorul de cuvânt al sindicatului "Hyundai", Kwon Oh-il, a declarat că managementul a refuzat toate cererile angajaţilor, prezentate pe parcursul a trei luni de discuţii. Angajaţii au solicitat îmbunătăţirea beneficiilor, inclusiv acordarea a 10 milioane de woni (8.900 dolari) sprijin pentru copiii sindicaliştilor care îşi caută un loc de muncă, dacă nu sunt studenţi, creşterea cu 130.000 de woni (116 dolari) a salariului de bază lunar, bonusuri mai mari şi decontarea integrală a cheltuielilor medicale, dacă angajaţii sunt diagnosticaţi cu cancer.
Oficialii "Hyundai" consideră, însă, că sunt greu de acceptat "numeroase aspecte ale cererilor sindicaliştilor".
Deşi "Hyundai Motor Group" - care include companiile "Hyundai" şi "Kia" - a crescut rapid în ultimul deceniu, devenind al cincilea mare producător auto din lume (după vânzări), fabricile sale de pe plan intern sunt considerate de mulţi investitori un punct slab, fiind mult mai puţin productive decât uzinele pe care compania le operează în China sau SUA. Situaţia este cauzată de faptul că fabricile din Coreea de Sud sunt mai vechi, iar costurile cu munca mult mai mari, unii dintre angajaţii locali câştigând aproximativ 100.000 de dolari pe an.
În 2012, angajaţii grupului auto au iniţiat cea mai costisitoare grevă din istoria acestuia: "Hyundai" a avut pierderi din producţie de 1.700 miliarde woni, iar "Kia" - de 1.000 miliarde woni.