Groupama a achitat anul trecut peste 1,4 miliarde de lei pentru daune Auto (CASCO, RCA) şi Non-Auto (Bunuri, Locuinţă, Răspundere Civilă, Transport, Agro). În top se regăsesc două daune achitate pentru Asigurări de Clădiri şi Bunuri în valoare de 4,7 milioane lei (936.000 euro), respectiv 3,3 milioane lei (peste 680.000 euro), dar şi o daună auto în valoare de 2,7 milioane lei (540.000 euro). Incendiul rămâne aşadar principala cauză a celor mai mari despăgubiri plătite de companie în 2023, urmat de accidentele rutiere, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, "Orice eveniment neprevăzut, fie că vorbim despre un accident auto, un incendiu sau un fenomen meteo extrem, înseamnă nu doar pagube materiale, ci şi o provocare extrem de greu de depăşit, în lipsa unui sprijin prompt. Aici intervine misiunea noastră, aceea de a le oferi clienţilor şi partenerilor noştri continuitatea în momentele dificile, de a-i ajuta să privească viitorul cu optimism, ştiind că le suntem alături în faţa provocărilor. Pentru noi este foarte important nu doar să avem un răspuns rapid în cazul unei daune, ci şi să ne implicăm activ în creşterea gradului de conştientizare a riscurilor şi în promovarea prevenţiei. Proximitatea, solidaritatea, responsabilitatea sunt valori intrinseci pentru compania noastră, care ne ghidează în tot ceea ce facem, iar rezultatele anului trecut, inclusiv în termeni de despăgubiri plătite, confirmă faptul că suntem pe drumul cel bun, o companie stabilă şi puternică, care merită încrederea clienţilor şi partenerilor", a declarat Călin Matei, CEO Groupama.
Cea mai mare despăgubire, achitată de Groupama în baza unei Asigurări de Clădiri şi Bunuri, a fost de 4,7 milioane lei (936.000 euro), după ce o hală a luat foc în noaptea de 11 spre 12 august 2023, în localitatea Crevedia, judeţul Dâmboviţa. Clientul a avizat paguba online, iar după doar câteva zile compania a plătit un avans în valoare de 2 milioane lei. A doua cea mai mare daună, 3,3 milioane lei (peste 680.000 euro), a fost tot pentru o asigurare de clădiri şi bunuri, cauza fiind un incendiu produs în octombrie 2023 la un adăpost de animale. Anul trecut, valoarea totală a despăgubirilor achitate de Groupama pe această linie de business a crescut cu 37% faţă de 2022, ajungând la 41,5 milioane lei, se menţionează în comunicat.
Topul este completat de două daune auto, pe linia Asigurărilor RCA: 2,7 milioane lei, despăgubire achitată în urma unui accident rutier provocat în Italia, soldat cu deces şi vătămări corporale, respectiv 2,6 milioane lei pentru un accident rutier ce a avut loc în Belgia. A cincea cea mai mai mare daună achitată a fost de 2,3 milioane lei, după ce apa folosită pentru stingerea unui incendiu la mansarada unui hotel a distrus restul clădirii, este notat în comunicat.
În cazul producerii unor pagube, clienţii Groupama au deja la dispoziţie un serviciu introdus în premieră pe piaţa locală a asigurărilor -VIDEO ASIST. Instalată pe telefonul mobil, aplicaţia este o modalitate simplă şi rapidă de constatare a pagubelor, procesul fiind astfel mult mai scurt şi mai eficient. În acelaşi timp, clienţii au posibilitatea de a opta pentru procesul clasic, în care un inspector de daune se deplasează la locaţie, avizarea putând fi realizată online de către client, se arată în comunicat.
În 2023, 44% din avizările de dosare de daună CASCO au fost realizate online. Pe linia RCA, 34% dintre dosare au fost avizate online, în timp ce pentru Asigurarea Locuinţei cu Extra Acoperiri, 30% dintre avizări au fost realizate online, se relatează în comunicat.
Indiferent de tipul daunei, Groupama acordă o atenţie importantă calităţii serviciilor oferite. Conform sondajelor realizate de companie, toţi indicatorii de calitate au înregistrat creşteri raportat la anul anterior, în linie cu preocuparea constantă a companiei de a oferi servicii de calitate, la un preţ corect. Astfel, în 2023, media scorului net de satisfacţie a fost de 80%, conform comunicatului.