Actualizare - Grup Feroviar Român va contesta amenda primită de la Consiliul Concurenţei şi va cere suspendarea plăţii acesteia
Grup Feroviar Român va contesta amenda primită de la Consiliului Concurenţei de 3,49 milioane de lei şi va cere suspendarea plăţii acesteia, au anunţat, marţi, reprezentaţii companiei, într-un comunicat de presă.
"Constatăm cu regret că sancţiunea venită din partea Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenţei, are ca obiect o speţă veche, care de la momentul semnalării şi până în prezent a fost soluţionată de Grup Feroviar Român.
În urma demersurilor noastre, care au urmat cu stricteţe procedura legală de obţinere a autorizaţiei de exploatare şi timpii de soluţionare prevăzuţi de aceasta, CFR Marfă are în prezent access pe LFI PALAS, pentru liniile 8-13.
Din această perspectivă, considerăm că amenda aplicată nu are corespondent real şi ne exprimăm dezamăgirea faţă de faptul că aceasta ar putea imobiliza fonduri destinate unor viitoare investiţii.
Având în vedere toate aceste aspecte, Grup Feroviar Român va contesta amenda, va cere suspendarea plăţii acesteia şi va continua să investească în dezvoltarea şi îmbunătăţirea serviciilor pe care le oferă", se arată în comunicat.
---
Grup Feroviar Român, principala companie a grupului Grampet şi cel mai mare operator privat feroviar din România, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost sancţionat cu 3,49 milioane lei pentru că nu a respectat măsurile impuse de organismul naţional de reglementare şi nu a permis accesul tuturor operatorilor de transport feroviar la infrastructurile de servicii pe care le operează în staţia CF Palas din zona Portului Constanţa, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenţei, a decis, în octombrie 2023, ca urmare a unei plângeri a CFR Marfă, ca Grup Feroviar Român SA (GFR) şi Trans Expedition Feroviar SRL (TEF) să acorde, în condiţii echitabile, nediscriminatorii şi transparente, dreptul de acces tuturor operatorilor de transport feroviar la infrastructurile de servicii din staţia CF Palas şi la serviciile oferite în cadrul acestor infrastructuri.
Mai mult, GFR trebuia să publice descrierea infrastructurilor de servicii din staţia CF Palas, a serviciilor oferite în cadrul acestor infrastructuri şi tarifele percepute, inclusiv informaţii privind procedura de coordonare şi criteriile de prioritizare, pentru maximizarea capacităţii disponibile.
De asemenea, compania trebuia să recalculeze şi să publice tarifele pentru serviciile oferite în cadrul acestor infrastructuri.
GFR nu a implementat integral măsurile impuse de CNSDF, motiv pentru care a fost sancţionat. CNSDF va continua monitorizarea modului în care compania respectă legislaţia şi va aplica amenzi suplimentare în cazul în care GFR nu asigură acces nediscriminatoriu operatorilor de transport feroviar.