Lanţul de distribuţie Carrefour a lansat, recent, în Elveţia, un proiect-pilot de televiziune internă pentru animarea magazinelor prin intermediul propriului canal de informaţii. Pus la punct împreună cu societatea (de publicitate) Neo Advertising, din Geneva, acesta a demarat, în urmă cu două săptămîni, în localitatea Dietlikon, din cantonul Zurich, relevă agenţia elveţiană de presă SDA-ATS, citată de cotidianul La Liberte. "Finanţat de publicitate, acest program - conceput pentru informare şi divertisment - va fi îmbogăţit prin parteneriate cu grupuri de presă în Elveţia germanofonă şi în Elveţia francofonă", a declarat, pentru ATS, Christian Vaglio-Giors, co-fondatorul Neo Advertising. În opinia sa, "negocierile vor fi finalizate înainte de sfîrşitul anului".
În următoarele şase luni, de toate aceste instalaţii vor beneficia clienţii a 12 magazine elveţiene cu emblema Carrefour. "Ne-a atras această inovaţie interesantă în materie de imagine", a completat Franck Linstrumelle, responsabil cu comunicarea în cadrul grupului Carrefour. "Captivi" în medie timp de şapte minute în vreme ce aşteaptă la casele de marcat, clienţii hipermarketurilor vor avea acces la ultimele informaţii, la buletine meteo, precum şi la promoţiile în curs. Fiecare magazin va fi dotat cu aproximativ 20 de ecrane cu cristale lichide (LCD) alimentate prin Internet. Creată în toamna anului 2003 de către Christian Vaglio-Giors şi Alexandre de Senger, firma Neo Advertising este deja considerată specialistul elveţian al afişajului numeric - ea avînd drept referinţă lanţurile de magazine Migros şi Coop, precum şi numeroase societăţi de publicitate. Societatea, care se aşteaptă la rezultate sumbre în 2005, intenţionează ca, în decurs de un an, să îşi mărească efectivul de la opt la 15 colaboratori.
Pe de altă parte, Neo Advertising dezvoltă, în momentul de faţă, un parteneriat în Belgia. Firma de publicitate sus-menţionată mizează şi pe "vitrina elveţiană" a Carrefour pentru a se instala pe piaţa spaniolă şi pe cea franceză.