Pentru perioada de 9 luni încheiată la 30 septembrie 2019, grupul Digi Communications a anunţat creşterea veniturilor cu 15,6 % în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 756,4 milioane EUR la 874,6 milioane EUR.
Rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea din 2019, au anunţat o creştere a veniturilor cu 10,9 % în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 270 milioane EUR la 299 milioane EUR. EBITDA ajustată (excluzând impactul IFRS 16 ) a fost de 105,2 milioane EUR, în creştere cu aproximativ 28% faţă de perioada anterioară din 2018, iar EBITDA ajustată (incluzând impactul IFRS 16) a fost de aproximativ 128 milioane EUR în trimestrul al treilea 2019, arată un comunicat remis Redacţiei noastre.
Totodată, grupul a afişat indicatori în evoluţie pentru principalele servicii generatoare de creştere - serviciile de televiziune prin cablu (+ 8%, de la 3,9 milioane RGU, la nivelul grupului, la 4,2 milioane RGU), respectiv pentru serviciile de internet fix (+ 10%, de la 3,2 milioane RGU la 3,5 milioane RGU). La 30 septembrie 2019, Grupul a înregistrat un număr total de abonaţi la servicii pay-TV de 5 milioane RGU, comparativ cu 4,8 milioane RGU la 30 septembrie 2018. În total, pe cele patru pieţe, compania înregistrează o creştere a RGU de 1,1 milioane, ajungând la 15,8 milioane RGU de la 14,7 milioane RGU, în trimestrul al treilea al anului 2018.
Serghei Bulgac, CEO al Grupului Digi Communications, a declarat: "Suntem încântaţi de rezultatele grupului înregistrate mulţumită, în primul rând, clienţilor noştri care au continuat să aleagă serviciile Digi, în toate pieţele în care activăm. În cel de-al treilea trimestru am crescut baza de servicii oferite cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Totodată, veniturile şi EBITDA ajustată (excluzând impactul IFRS 16) au crescut cu 16%, menţinând astfel trendul ascendent.
Am accelerat investiţiile în proiecte importante pentru evoluţia grupului pe toate pieţele unde derulăm operaţiuni. Lansarea serviciilor 5G în iunie 2019, urmată de extinderea ofertei 4G în banda de 900 MHz şi o creştere susţinută a traficului de date mobile pentru toţi utilizatorii Digi, demonstrează angajamentul nostru pentru îmbunătăţirea continuă a serviciilor de comunicaţii mobile. Continuăm extinderea serviciilor fixe în România, Ungaria şi Spania, cât şi dezvoltarea reţelei mobile în Ungaria. Le mulţumim tuturor clienţilor, angajaţilor, investitorilor şi partenerilor pentru susţinerea pe care ne-o acordă şi încrederea în viziunea noastră de business".
Ţara noastră se menţine ca piaţă principală a grupului, generând 63 % din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (18 %), urmată de Spania (17%) şi Italia (2%).
Pe principala sa piaţă, România, Grupul a raportat creşteri pe segmentul serviciilor de cablu şi internet fix, cu un progres de 8,9% al abonamentelor la serviciile de cablu tv (3,5 milioane RGU, la 30 septembrie 2019, faţă de 3,2 milioane RGU, la 30 septembrie 2018) şi, respectiv, de 9,7 % la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,7 milioane RGU la 30 septembrie 2019 faţă de 2,5 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior). Pe segmentul serviciilor de telefonie mobilă, compania se menţine liderul pieţei de portabilitate, de 11 ani. În toată această perioadă (21 octombrie 2008 - 30 septembrie 2019), Digi Mobil a atras prin portare 1.901.902 numere de telefonie mobilă, din care 242.266 de numere portate în primele trei trimestre ale anului în curs, informează comunicatul citat.