Grupul GRAMPET, grup feroviar şi operator logistic privat din România şi Europa Centrală şi de Sud-Est, anunţă achiziţionarea terenului de 28 de hectare pe care se află fabrica Debrecen Vagongyar din Ungaria, cu preţul de 6,5 milioane de euro. Această investiţie face parte din planul ambiţios de 14 milioane de euro pe care Grupul Grampet vrea să îi investească în următorii 5 ani pentru dezvoltarea fabricii. transmite un comunicat de presă trimis redacţiei.
"Anul acesta aniversăm 12 ani de când Debrecen Vagongyar s-a alăturat brandului românesc GRAMPET", spune Gruia Stoica, Preşedintele şi fondatorul grupului. "Am preluat un lider cu tradiţie pe piaţa reparatorie de material rulant din Europa şi ne-am asumat să îl creştem, ducând mai departe reputaţia maghiară în domeniu. În acest timp, divizia din ţara vecină şi-a dublat cifra de afaceri şi a devenit profitabilă. Astăzi, activităţile noastre din Ungaria (transportatorul feroviar de marfă Train Hungary din Budapesta şi uzina de vagoane din Debrecen) contribuie cu aproape 11,2% la cifra de afaceri pe care o raportăm anual la nivel de grup".
Pe langă faptul că este liderul pieţei maghiare de reparaţii şi întreţinere vagoane cisternă pentru transportul gazelor şi derivatelor petroliere, peste 70% din cifra de afaceri a GRAMPET Debreceni Vagongyar este generată în prezent de contracte cu parteneri din vestul Europei. În fiecare an, uzina desfăşoară activităţi generale de revizie, modernizare şi reparaţie pentru aproape 2.000 de vagoane. În uzină lucrează aproximativ 400 de angajaţi, iar planurile de investiţii pe termen mediu ar putea genera alte 100 de noi locuri de muncă.
"Uitându-mă în urmă, realizez cât de importantă a fost decizia de a intra pe piaţa din Ungaria, în 2005, când am înfiinţat operatorul de transport feroviar de marfă Train Hungary", continuă Gruia Stoica. "Patru ani mai târziu preluam fabrica de vagoane din Debrecen. Faptul că am putut achiziţiona acum terenul pe care se află fabrica arată aprecierea de care ne bucurăm ca investitor străin în ţara vecină. Autorităţile din Ungaria ne-au arătat susţinere încă de la început şi ne-au invitat ca partener în proiecte importante. Spre exemplu, în 2019 guvernul maghiar a câştigat o licitaţie de 1,2 miliarde de euro în Egipt, iar compania GRAMPET Debrecen a fost invitată să participe la acest proiect. Această deschidere ne determină să ne asumăm noi angajamente de creştere pe termen lung. Suntem optimişti în ceea ce priveşte viitorul diviziei noastre din Ungaria şi estimăm că proiectele noi de investiţii pot atrage vânzări în creştere cu 20% şi un avans similar al numărului de angajaţi, ceea ce echivalează cu o consolidare a prezenţei noastre atât pe piaţa vecină, cât şi pe piaţa europeană de profil".
Succesul internaţional al Grupului GRAMPET şi rolul strategic pe care îl deţine în regiune au atras interesul unor mari investitori de talie globală.
"În acest moment, piaţa se aliniază la noua paradigmă economică post-pandemie, iar tendinţa de consolidare se accentuează în numeroase industrii", continuă Gruia Stoica. "Pentru antreprenorii români care au avut deja viziunea de a-şi duce businessul peste hotare, acest moment reprezintă o oportunitate uriaşă de consolidare. Dincolo de contribuţia economică şi reputaţională pe care o generăm României prin diviziile noastre internaţionale, aducem şi implementăm la nivel local experienţa pieţelor mult mai avansate, impunând totodată bunele practici şi standardele internaţionale la care orice industrie strategică trebuie să se alinieze".
Grupul GRAMPET este cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa Centrală şi de Sud-Est, având în jur de 7.000 de angajaţi. Înfiinţată acum mai bine de 20 de ani, a devenit prima multinaţională cu capital românesc, extinzându-se pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova şi Germania (2010), Austria şi Slovacia (2012), Croaţia (2016), Serbia (2018) şi Grecia (2019). În prezent analizează extinderea pe alte şase pieţe europene - Macedonia, Muntenegru, Slovacia, Cehia, Belgia şi Olanda.
În vara lui 2019, un juriu internaţional a desemnat Grupul GRAMPET drept Campionul Regional al Anului la Premiile Emerging Europe decernate la sediul central al Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare din Londra. Premiul a acoperit toate industriile din 23 de ţări emergente.
Provocările unice cu care a venit anul 2020 au testat cu succes structura de servicii integrate şi infrastructura strategică pe care brandul românesc a dezvoltat-o la nivel regional, marcând performanţe noi pentru brandul GRAMPET, printre care reamintim:
- Grup Feroviar Român a primit certificatul european de siguranţă acordat pentru mai mult de o ţară, o performanţă în premieră pentru industria feroviară europeană. Certificatul Unic de Siguranţă acordat de Agenţia Uniunii Europene pentru Căile Ferate permite Grupului să opereze în două ţări, respectiv România şi Grecia.
- Electroputere VFU Paşcani a intrat în ultimele faze de testare cu prototipul primului său automotor, care va intra pe piaţa locală şi internaţională în prima parte a anului curent.
- Roserv Oil a preluat platforma RAFO Oneşti, cu obiectivul declarat de a dezvolta cel mai mare centru logistic din Moldova unde ar putea lucra în total 600 de oameni.
- Assologistica (asociaţie reprezentativă pentru industria de logistică din Italia) şi publicaţia de profil Euromerci au premiat Grupul GRAMPET pentru Inovaţie în Internaţionalizarea Afacerilor, acordându-i premiul "Grupul Logistic al Anului".