GRUPUL LAVAZZA: Venituri de 2,7 miliarde de euro în 2022, la nivel global

A.F.
Companii / 24 aprilie 2023

Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza

Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza

Grupul Lavazza şi-a anunţat rezultatele financiare pentru 2022, dar şi finalizarea achiziţiei companiei franceze de cafea MaxiCoffee, operaţiune raportată pentru prima dată pe 28 noiembrie 2022, conform unui comunicat remis redacţiei. În ceea ce priveşte performanţa operaţională, Grupul Lavazza a raportat rezultate pozitive în linie cu tendinţa anului precedent, în ciuda scenariului macroeconomic deosebit de complex. Acesta a determinat o creştere bruscă a preţului, nu numai la cafeaua sub formă de materie primă, ci şi la ambalaje, energie, gaz, servicii de logistică şi transport de marfă, precum şi aprecierea dolarului american. Marja comercială a fost susţinută de o creştere a vânzărilor, gestionarea atentă a preţurilor de listă şi monitorizarea atentă a costurilor de operare.

Conform comunicatului, grupul a ales să absoarbă o parte substanţială din creşterea costurilor şi să transfere doar o parte din aceasta către consumatori. Această decizie a fost răsplătită de o creştere a vânzărilor în toate zonele geografice, cu performanţe de volum peste tendinţa pieţei şi performanţe valorice în linie cu rezultatele obţinute anul trecut.

"Rezultatele din 2022 reprezintă un alt moment important pentru grupul nostru. În ciuda scenariului deosebit de dificil, am reuşit să susţinem creşterea cifrei de afaceri şi să menţinem profitabilitatea în linie cu anii precedenţi. Acest lucru a fost posibil datorită unui efort uriaş, asumat,la toate nivelurile companiei, de a urmări o strategie de creştere la nivel internaţional, precum şi limitarea costurilor într-o situaţie extrem de complexă. În prezent, grupul dă o atenţie deosebită creşterilor masive ale costurilor observate în cursul anului, care vor avea un impact semnificativîn anul 2023", a declarat Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza.

În 2022, Grupul a raportat venituri de 2,7 miliarde de euro, reprezentând o creştere de +17,6% faţă de 2021.

Cifra de afaceri a crescut atât în zona de consum casnic, cât şi pe cea de consum Out-Of-Home. Mai exact, pe segmentul Out-Of-Home, creşterea mai mare a cifrei de afaceri a fost determinată de efectul pozitiv al creşterii volumului (+26%). Segmentul de cafea boabe continuă să crească, dovedindu-se a fi cel mai dinamic de pe piaţă şi anul trecut, precizează comunicatul.

Privind cele 15 zone geografice principale în care Grupul îşi desfăşoară activitatea, segmentul de cafea boabe a raportat o creştere cu +1,4% a cotei de piaţă faţă de 2021, în timp ce Grupul Lavazza a câştigat +1,5 puncte din cota de piaţă ca urmare a unei creşteri de 12% faţă de 2021.

Pe segmentul capsulelor de cafea, care rămâne cel mai competitiv, Grupul continuă să îşi implementeze planul de lansare pentru capsulele din aluminiu.

La nivel geografic, Grupul a raportat o creştere în valoare a canalului de vânzări pe segmentul Retail în Germania (+18,1%), Statele Unite (+14,1%) şi Polonia (+28%). Italia şi Franţa au raportat, de asemenea, o creştere de 1,5% şi, respectiv, 6,1% după scăderea înregistrată în 2021. Profitul EBITDA al Grupului se ridică la 309 milioane de euro, în linie cu cifra din 2021, de 312 milioane de euro, cu un profit EBITDA de 11,4%, comparativ cu 13,5% în 2020. Profitul EBIT a fost de 160 de milioane de euro, în linie cu cifra din 2021, de 164 de milioane de euro, cu un profit EBIT de 5,9% faţă de 2021.

Profitul net a fost de 95 de milioane de euro, comparativ cu 105 de milioane de euro anul trecut.

Poziţia financiară netă la sfârşitul anului 2022 era de 136 milioane de euro, confirmând soliditatea financiară a Grupului. Tendinţa inflaţionistă a avut un impact şi asupra bilanţului, în special în ceea ce priveşte aprecierea stocurilor, care a dus fluxul de numerar operaţional într-un teritoriu uşor negativ (-8 milioane de euro).

Grupul Lavazza continuă să integreze criteriile ESG (de mediu, sociale şi de guvernare) ) în modelul său de afaceri. Pe de o parte, Lavazza a elaborat un program structurat de activităţi, menit să se implice în comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea şi să genereze beneficii comune, creând un impact social, economic şi de mediu pozitiv.

Grupul Lavazza se angajează, de asemenea, să acţioneze împotriva schimbărilor climatice, având în vedere atingerea obiectivului impact zero din punct de vedere al emisiilor de carbon generate de-a lungul lanţului de producţie, prin implementarea strategiei ""Roadmap to Zero"", de reducere şi de compensare a emisiilor. Această strategie se bazează pe trei niveluri de acţiune: măsurarea impactului, planurile de reducere şi planurile de compensare. La un nivel mai detaliat, Grupul continuă să implementeze "Sustainable Packaging Roadmap", planul prin care îşi propune să facă întregul portofoliu de ambalaje reutilizabil, reciclabil sau compostabil până în 2025.

Ca şi în anii precedenţi, Grupul Lavazza îşi va publica din proprie iniţiativă Raportul de Sustenabilitate în luna iunie, întocmit conform standardelor stabilite de Global Reporting Initiative- principalul etalon internaţional de raportare privind eficienţa măsurilor de sustenabilitate - şi auditat de o entitate externă. Raportul de Sustenabilitate analizează impactul activităţilor desfăşurate de Grup, fiind identificaţi patru piloni prioritari de sustenabilitate: Obiectivul 5 - Egalitatea de gen, Obiectivul 8 - Condiţii decente de muncă şi creştere economică, Obiectivul 12 - Consum şi producţie responsabile, Scopul 13 - Acţiune climatică.

În ceea ce priveşte Obiectivul 5, în 2022 Grupul Lavazza a continuat drumul pe care l-a început în 2020, cu lansarea programului Gap Free, o călătorie de transformare culturală pe termen mediu şi lung, care are ca scop promovarea egalităţii de şanse. Scopul final este eliminarea tuturor formelor de discriminare şi crearea unei organizaţii incluzive în care fiecare îşi poate exprima identitatea reală. La începutul anului 2023, Grupul a obţinut primul nivel de certificare EDGE în Italia (Dividende economice pentru egalitatea de gen).

Revenind la alte evenimente importante din anul financiar 2022, la data de 28 decembrie 2022, organele fiscale au acordat companiei Lavazza statutul de Conformitate colaborativă, aşa cum este prevăzut de Ordinul legislativ nr.128/2015, aplicabil din 2021. Aceasta recunoaşte concentrarea de lungă durată a companiei asupra proceselor de conformare fiscală, care sunt statutate în Codul său de etică şi strategie fiscală, precum şi în evaluarea pozitivă făcută de către autorităţile fiscale asupra managementului intern al riscului fiscal şi sistemuluide monitorizare.

În plus, la 31 martie 2023 a fost finalizată achiziţia MaxiCoffee,după aprobarea primită de la autoritatea franceză pentru concurenţă, consum şi lupta împotriva fraudei (DGCCRF) -. Divizia franceză, care numără aproximativ 1.500 de colaboratori, are o cifră de afaceri de aproximativ 300 de milioane de euro. Aceastavizează atât persoane fizice, cât şi companii prin intermediul platformei de comerţ electronic, printr-o reţea de 60 de agenţii de vânzări din toată Franţa, prin École du Cafe şi prin magazinele sale tip concept-store. Platforma oferă o selecţie de 8.000 de produse din peste 350 de mărci diferite de cafea (boabe, măcinată şi capsule), plus o gamă largă de espressoare, aparate de cafea, râşniţe de cafea şi accesorii.

"Prin această achiziţie, continuăm strategia de a ne extinde la nivel internaţional şi de a consolida afacerea pe pieţele cheie. MaxiCoffee va avea un management total separat şi independent, menţinându-şi intact modelul de afaceri de succes", a declarat Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza. Christophe Brancato, fondatorul MaxiCoffee Group, va continua să deţină o participaţie minoritară în companie. Acesta rămâne, de asemenea, preşedintele companiei franceze pentru a continua dezvoltarea modelului de afaceri, precum şi relaţiile deja consolidate cu clienţii, consumatorii iubitori de cafea şi furnizorii parteneri, informează comunicatul.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb