Grupul LEGO a anunţat rezultatele pentru anul fiscal 2023. Veniturile companiei au crescut cu două procente, ajungând la 65,9 miliarde DKK, în pofida unui context operaţional extern dificil, depăşind semnificativ media pieţei de jucării şi câştigând o cotă de piaţă mai mare. Profitul operaţional a fost de 17,1 miliarde DKK, deoarece compania a accelerat investiţiile în iniţiative strategice, atât pe termen scurt, cât şi lung, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Suntem mulţumiţi de performanţa noastră, având în vedere că rezultatele pieţei de jucării în 2023 au fost cele mai joase din ultimii 15 ani. Am continuat să creştem, în ritmul celor trei ani anteriori de rezultate extraordinare şi am înregistrat o accelerare în ultimul trimestru al anului trecut. Am depăşit semnificativ media pieţei, crescându-ne cota de piaţă şi dovedind atractivitatea portofoliului nostru puternic şi divers şi a sistemului LEGO® in Play", a declarat Directorul general, Niels B. Christiansen.
"În ciuda condiţiilor externe pieţei, am continuat să investim pentru viitor şi am făcut progrese bune în ceea ce priveşte iniţiativele digitale, de sustenabilitate şi de retail, ceea ce va susţine creşterea pe termen lung. Suntem recunoscători colegilor noştri, care rămân dedicaţi misiunii noastre de a inspira şi de a contribui la dezvoltarea constructorilor de mâine."
Despre rezultatele anului trecut
Veniturile companiei au crescut cu două procente, ajungând la 65,9 miliarde DKK, comparativ cu 64,6 miliarde DKK în 2022, conform proiecţiilor. Excluzând impactul ratelor de schimb valutar, veniturile au crescut cu trei procente faţă de 2022.
Vânzările au crescut cu patru procente în 2023 faţă de 2022, datorită rezultatelor solide din SUA şi Europa Centrală şi de Est. Pe de altă parte s-a observat un declin în China, din cauza contextului economic nefavorabil.
Profitul operaţional a fost de 17,1 miliarde DKK, în scădere cu cinci procente faţă de 2022, datorită creşterii investiţiilor în iniţiative strategice şi a variaţiilor ratelor de schimb valutar. Excluzând efectele parităţii valutare, profitul a scăzut cu două procente. Profitul operaţional în cea de-a doua jumătate a anului 2023 a crescut cu şapte procente faţă de aceeaşi perioadă din 2022, datorită creşterii veniturilor şi a productivităţii ridicate. Profitul net a fost de 13,1 miliarde DKK în 2023, faţă de 13,8 miliarde DKK în anul precedent.
Fluxul de numerar din activităţile de exploatare a crescut cu un procent, ajungând la 15,4 miliarde DKK de la 15,3 miliarde DKK. Compania a investit 8,5 miliarde DKK, în principal în birouri şi în fabrici (atât noi, cât şi cele existente), pentru a-şi extinde capacitatea de a susţine creşterea, faţă de 6,0 miliarde DKK în 2022. Acest lucru a rezultat într-un free cash flow de 6,9 miliarde DKK în 2023, faţă de 9,3 miliarde DKK în 2022.
Portofoliul mare şi divers al companiei a atras constructori de toate vârstele şi cu interese de tot felul
Portofoliul companiei a fost cel mai mare de până acum, cu 780 de produse concepute pentru fanii de toate vârstele şi pentru toate interesele. Ca şi în anii precedenţi, produsele noi au reprezentat aproximativ 50% din portofoliu.
Grupul LEGO a lansat, de asemenea, noi experienţe inovatoare de joacă, inclusiv LEGO® Fortnite®, prima colaborare din cadrul parteneriatului cu Epic Games, care are ca scop dezvoltarea unor spaţii digitale distractive şi sigure pentru copii şi familii. LEGO® DREAMZzz, prima temă nouă a companiei din ultimii cinci ani, a fost introdusă în a doua jumătate a anului, precedată de lansarea globală a unui serial animat difuzat pe toate platformele majore de streaming.
Temele cu cele mai bune performanţe au inclus atât produse originale, cât şi mari francize de entertainment: LEGO® Icons, o gamă pentru constructorii mai în vârstă, LEGO® City şi LEGO® Technic alături de LEGO® Star Wars şi LEGO® Harry Potter.
Iniţiative strategice accelerate pentru o creştere pe termen lung
Crearea de experienţe memorabile prin intermediul platformelor de retail: Compania a continuat să lucreze pentru a îmbunătăţi experienţa de cumpărare pe canalele proprii şi ale partenerilor săi de retail. În 2023, LEGO Group a deschis 147 de noi magazine sub brand LEGO*, ajungând la un total global de 1.031. Totodată a fost lansat LEGO® Insiders, un nou program pe bază de abonament care conectează, recompensează şi inspiră fanii.
Extinderea lanţului de aprovizionare global: Grupul LEGO a continuat să investească în extinderea şi modernizarea capacităţii şi capabilităţilor sale de producţie în fabricile din Ungaria, Mexic şi China şi în construirea a două noi fabrici în Richmond, Virginia, SUA şi Binh Duong, Vietnam.
Creşterea ambiţiilor digitale: Echipa de experţi digitali a companiei a crescut cu 27% faţă de 2022, sprijinind noile tehnologii pentru a îmbunătăţi experienţele consumatorilor, cumpărătorilor, partenerilor de retail şi angajaţilor.
Construirea unui viitor sustenabil
Grupul LEGO a crescut investiţiile în iniţiative de mediu cu 60% în 2023 faţă de 2022, iar până în 2025 intenţionează să îşi dubleze investiţiile anuale faţă de 2023.
Compania a făcut progrese şi în zona de sustenabilitate, inclusiv prin introducerea pungilor de hârtie şi creşterea utilizării unor materii prime mai sustenabile. În 2023, 18% din toată răşina achiziţionată a fost certificată conform principiilor bilanţului de materiale, ceea ce se traduce printr-o medie estimată de 12% din surse regenerabile*• . Există planuri de a creşte şi în 2024 cantitatea de răşină certificată confom principiilor bilanţului de materiale.
Prin intermediul programelor de responsabilitate socială, Grupul LEGO a impactat pozitiv 9,8 milioane de copii în 2023, peste ţinta de 8,8 milioane. Aici intră şi programul său emblematic Build the Change, care a implicat peste două milioane de copii din întreaga lume în rezolvarea unor probleme de mediu.
Niels B. Christiansen a declarat: "Ştim că joaca le oferă copiilor abilităţi ce îi ajută să îşi atingă potenţialul. Suntem norocoşi să ne aflăm într-o poziţie financiară puternică pentru a investi în activităţi care facilitează învăţarea prin joacă pentru copiii din întreaga lume. Investim în viitor, pentru a avea mereu un impact pozitiv asupra copiilor, multe generaţii de acum încolo."