Ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a avertizat că grupul Renault se luptă să supravieţuiască în contextul crizei coronavirusului, adăugând însă că producătorul auto trebuie să îşi asume unele angajamente cu privire la menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice, transmite Renault citând un interviu publicat în cotidianul Le Figaro, potrivit Agerpres.
"Cu privire la gravitatea crizei precum şi cu privire la situaţia companiilor, eu voi continua să spun adevărul: Renault se luptă să supravieţuiască", a răspuns Bruno Le Maire, întrebat fiind dacă va accepta ca firmele care sunt susţinute de statul francez să închidă uzine în Franţa, aşa cum intenţionează să facă Renault.
Potrivit sursei citate, Renault intenţionează să închidă mai multe uzine din Franţa, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra, dar şi uzina de asamblare de la Dieppe, în cadrul unui vast plan de economii care ar urma să fie anunţat săptămâna viitoare.
Bruno Le Maire a mai declarat pentru Le Figaro că nu a semnat încă împrumutul garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro solicitat de Renault. "Continuăm discuţiile în cadrul planului de sprijinire a industriei auto. Cerem constructorilor să îşi asume angajamente în trei direcţii: vehiculele electrice, respectarea sub-contractanţilor şi menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice", a subliniat ministrul francez al Economiei.
Sursele citate de Reuters au declarat la începutul acestei săptămâni că Renault a ajuns la un acord cu băncile pentru un împrumut garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro. Acest împrumut garantat de stat, la care Renault lucrează de aproximativ o lună, ar urma să fie în scurt timp supus aprobării Consiliului de Administraţie, înainte de a fi aprobat oficial de Ministerul de Finanţe.
Bruno Le Maire a mai spus că răspunsul Franţei la cea mai gravă recesiune postbelică a constat în ajutoare şi garanţii de stat în valoare de 450 miliarde de euro, adică 20% din PIB. Guvernul de la Paris se aşteaptă ca cea de-a doua economie a zonei euro să înregistreze o contracţie economică de cel puţin 8% în acest an iar deficitul bugetar să ajungă la un maxim istoric de 9% din PUB.
Potrivit Agerpres, Uniunea Europeană a acordat statelor membre flexibilitatea necesară pentru a face faţă impactului economic al coronavirusului, prin suspendarea regulilor care limitează împrumuturile guvernamentale. Bruno Le Maire şi-a exprimat speranţa că aceste reguli vor rămâne suspendate şi în 2021. "Nimic nu ar fi mai rău decât relansarea maşinăriei economice după care să apeşi frâna pe cheltuieile publice", a apreciat oficialul francez.
Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
1. Romania a pornit cu frana trasa
(mesaj trimis de Cristian în data de 22.05.2020, 16:32)
Romania a pornit cu frana de mana trasa, încă de la începutul crizei. Practic ajutoarele pentru cetățeni și pentru firme au fost infime, la un nivel de trai de 5x mai redus că în vest.