Grupul de firme Safir a anunţat rezultatele financiare ale anului 2023, demonstrând o poziţie solidă în piaţa românească şi la export.
Marca grupului, Familia Safir, a avut o contribuţie importantă în felul în care este perceput şi consumat puiul românesc, vorbind încă de la înfiinţare despre culoarea naturală a puiului - care este alb-rozie, despre beneficiile consumului de carne de pui cu provenienţă cunoscută şi despre importanţa alegerii în cunoştinţă de cauză a ce punem zi de zi în farfuria familiei noastre.
În această dimineaţă Grupul de firme Safir a anunţat o cifră de afaceri de 80 milioane de euro pentru anul financiar 2023, ceea ce reprezintă o creştere de aproape 18% faţă de rezultatele anului anterior. Investiţiile făcute în 2023 au fost de peste 6,7 milioane de euro, iar planul anului curent este de continuare a dinamicii de infuzare de bani în afacere, cu precădere pentru tehnologii verzi şi pentru achiziţia de noi ferme.
George Safir, care împreună cu fratele său, Iulian, conduce afacerea de familie fondată în 1945, explică rezultatele financiare: "Creşterea cifrei de afaceri se datorează dezvoltării capacităţii noastre de a oferi pieţei carne de pui de bună calitate, sănătoasă, cu provenienţă cunoscută şi de încredere - pe de o parte, iar pe de altă parte creşterii distribuţiei pe plan naţional şi a vânzărilor produsului Zdravăn Moldovenesc cu precădere la export. O contribuţie importantă la cifra de afaceri a Grupului de firme Safir vine şi din partea vânzării de nutreţuri combinate, provenite din fabrica noastră Nutriva."
Contextul în care Familia Safir creşte constant spre a deveni marca de carne de pui preferată a românilor este unul foarte favorabil, pentru că datele de la World Population Review 2024 arată că imediat după carnea de porc (pe care românii o consumă în cantitate de 34,5 kg/ persoană pe an - adică aproape 3 kg/ persoană/ lună), preferata românilor rămâne carnea de pasăre, cu un consum lunar de aproape 2 kg/ persoană.
Mai mult, tendinţele de pe piaţa cărnii arată că românii aleg tot mai des produse Premium, vor carne românească şi vor să ştie provenienţa acesteia. Analiza categoriei de vârstă cuprinse între 25 şi 55 de ani, urban, educaţie universitară şi peste, arată că în alegerea cărnii de pasăre consumată românii din această categorie se interesează atât de felul în care a fost crescut puiul - de alimentaţia şi de mediul şi durata de trai, cât şi de modul în care procesele tehnologice din abatoare şi din fabricile de preparate sunt prietenoase cu mediul. Timpul mediu pe care îl petrece la raft o persoană din categoria analizată - 25-55 de ani, urban, educaţie universitară şi peste - este în medie de 3 minute (!), ceea ce indică documentare riguroasă şi atenţie mare la producător şi detaliile despre produs.
George Safir spune că a face Familia Safir să fie una din primele trei mărci de carne de pui preferate a românilor este o "aspiraţie a noastră şi, mai mult, o dorinţă de a oferi gustul şi textura cărnii pe care unii dintre noi ni le mai amintim din curtea bunicii. Mulţi dintre cei care cumpără cu regularitate carnea noastră de pui ne spun, când intră în magazinele noastre proprii, că "din curtea mea sau de la Familia Safir, totuna este."
Investiţii şi accentul pe reducerea amprentei de carbon
George Safir a anunţat în această dimineaţă că "Am extins capacitatea de congelare în cadrul abatorului, iar aceasta este o investiţie de 1,4 mil euro. În plus, investim intens în panouri fotovoltaice în fabrici şi la ferme; anul acesta - 2,4 mil. euro, în curs de implementare".
Comparativ cu congelarea cu freon, sistemul de congelare cu amoniac lichid în care investeşte afacerea Familia Safir este mai eficient energetic cu 25% şi poate congela toate tipurile de produse.
Mai multe despre cum se poate aduce la nivel european o afacere de familie fondată în 1945.
Familia Safir este o afacere de familie din 1945 cu tradiţie antreprenorială construită în jurul binelui. Afacerea se dezvoltă continuu de şapte decenii, pe durata a patru generaţii, şi are impact mare în zona Moldovei, având grijă de comunitatea în care se află (judeţul Vaslui).
Grupul de firme Safir include 4 companii, are 800 de angajaţi, 8 ferme (care au în total 99 de hale de creştere a puilor) pe spaţiul a peste 150.000 de metri pătraţi, iar sediul central este în Vaslui.
Grupul are propriile facilităţi de prelucrare a cărnii provenite din ferme: abator, fabrică de preparate din carne de pui şi semipreparate de tip craft care foloseşte condimente 100% naturale, propria producţie de furaje, concentrate, cereale extrudate şi full fat soia, o fabrică de făină proteică, precum şi parc auto propriu, pentru distribuţie rapidă în ţară.
Pentru a fi mai aproape de clienţii din zona geografică natală, antreprenorii din familia Safir au decis să deschisă şi câteva magazine în Vaslui şi o rotiserie, pentru care în următorii ani există un plan de expansiune.
George Safir descrie cum a fost gândită structura Grupului: "Am gândit afacerea integrat, de la producţie şi până la distribuţie. Această integrare verticală a afacerilor din Grup este susţinută de specificul fiecăreia dintre cele patru companii, care au activităţi complementare şi sunt gândite a optimiza costurile şi activitatea grupului. "
Cu privire la istoricul prezenţei în piaţă şi la cum este primită carnea de pui care are culoare naturală, neavând coloranţi în furaje, Iulian Safir a adăugat: "Am urmărit cu mare atenţie reacţia clienţilor la produsele noastre. Am vrut să înţelegem dacă pentru români este cu adevărat important să ştie cum este crescut puiul pe care îl consumă familia sau dacă preţul primează. Deşi suntem competitivi în categorie, am rămas la convingerea cu care bunicul nostru a început afacerea: să oferi altuia ce ai consuma tu şi nimic altceva. Din fericire, cei care aleg produsele noastre cunosc bine importanţa nutriţiei cu carne sănătoasă şi gradul de loialitate este foarte mare, ceea ce este extrem de rar, chiar şi pentru o marcă bine stabilită pe piaţă"