Autoliv, cel mai mare producător de centuri de siguranţă şi airbaguri, şi-a menţinut vineri estimările anuale, după ce a raportat o creştere peste aşteptări a profitului trimestrial, în urma majorării vânzărilor, după lansări de produse şi preţuri mai ridicate, transmite Agerpres.
Grupul suedez a înregistrat în trimestrul doi din 2023 un profit operaţional ajustat de 212 milioane de dolari, de la 124 milioane de dolari în perioada similară din 2022. Analiştii se aşteptau la un profit de 197 milioane de dolari. După publicarea datelor, acţiunile Autoliv au urcat cu 6% la Bursa de la Stockholm.
"Vedem o reducere a volatilităţii în trimestrul doi din 2023, în urma îmbunătăţirii lanţurilor globale de aprovizionare, dar încă ne confruntăm cu o volatilitate mai ridicată comparativ cu nivelul de dinaintea pandemiei", a afirmat directorul general Mikael Bratt.
Vânzările au crescut cu 27% în trimestrul doi din 2023, la 2,64 miliarde de dolari, în timp ce analiştii estimau 2,55 miliarde de dolari, iar marja operaţională a urcat la 8%, de la 6% anul trecut. Compania se aşteaptă anul acesta la o marjă operaţională între 8,5% şi 9%.
De asemenea, profitul net s-a situat la 53 milioane de dolari, sub estimările analiştilor, de 122 milioane de dolari.
Săptămâna trecută, Autoliv a anunţat că cel mai probabil uzinele pe care le va închide sunt cele de la Elmshorn, Germania, şi Congleton, Marea Britanie, acesta fiind primul pas din planul de reducere a costurilor anunţat anterior.
În iunie, grupul suedez şi-a anunţat intenţia de a renunţa la 6.000 de angajaţi, aproximativ 11% din forţa sa de muncă, şi de a închide unele unităţi de producţie din Europa.
De pe urma acestor reduceri iniţiale, grupul suedez se aşteaptă să înregistreze o reducere de costuri de aproximativ 105 milioane de dolari în al doilea trimestru, adăugând însă că nu va avea un impact asupra marjei sale operaţionale trimestriale şi nici asupra celei pe întregul an 2023.