Ofcom, autoritatea de reglementare a telecomunicaţiilor din Marea Britanie, a impus o amendă record de 4,63 milioane de lire sterline (5,63 milioane de dolari) grupului de telefonie "Vodafone" Plc pentru că a vândut şi facturat în mod necorespunzător cartele pentru reîncărcarea creditului necesar efectuării convorbirilor telefonice.
Potrivit Ofcom, "Vodafone", al doilea mare operator de telefonie mobilă din lume, a indus în eroare clienţii care folosesc serviciul pay-as-you-go, aceştia fiind taxaţi fără să primească ceva în schimb.
În plus, autoritatea susţine că operatorul de telefonie nu a reacţionat suficient de rapid ca să identifice şi să răspundă la această problemă provocată de trecerea la un nou sistem de facturare. Ofcom mai arată că "Vodafone" nu şi-a informat clienţii că au dreptul să depună plângerile nerezolvate la o parte terţă.
Lindsey Fussell, director în cadrul Ofcom, a declarat: "Problemele constatate la Vodafone au fost grave şi inacceptabile, iar amenda dă un semnal clar pentru toate companiile de telefonie. Serviciile telecom sunt un element vital şi aşteptăm ca toţi clienţii să fie trataţi în mod corect şi cu bună credinţă. Nu vom ezita să investigăm şi să amendăm companiile care încalcă regulile".
"Vodafone" şi-a prezentat scuze şi a precizat că i-a despăgubit pe majoritatea clienţilor afectaţi.
Potrivit Ofcom, între sfârşitul anului 2013 şi aprilie 2015, aproximativ 10.452 de utilizatori ai serviciilor prepay au pierdut, împreună, 150.000 de lire sterline, pentru că "Vodafone" nu le-a reîncărcat conturile.
"Vodafone" are aproximativ 20 de milioane de utilizatori în Marea Britanie. Conform Ofcom, "Vodafone" este compania de telefonie care primeşte cele mai multe reclamaţii la suta de mii de clienţi.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.10.2016, 09:42)
Asta da amenda!