Guvernul a aprobat ieri indicatorii tehnico-economici pentru drumul expres Bacău-Piatra Neamţ, arată Compania Naţională de Investiţii Rutiere, într-un comunicat de presă. În urma aprobării acestor indicatori, CNIR poate lansa procedura de achiziţie a lucrărilor de proiectare şi construcţie a viitorului drum expres din ţara noastră. Numai că, pentru a demara procedura de achiziţie, este necesar ca CNIR să finalizeze documentaţia de atribuire, care potrivit reprezentanţilor companiei va fi gata în luna septembrie. Proiectul drumului expres Bacău-Piatra Neamţ va fi licitat într-un singur lot cu o lungime totală de 51 kilometri, fiind primul obiectiv rutier din ţara noastră licitat în acest fel, adică într-un lot atât de lung.
Noul drum expres va asigura condiţii moderne de circulaţie între cele două municipii reşedinţă de judeţ, precum şi legătura municipiului Piatra Neamţ cu Autostrada Moldovei A7 (Ploieşti-Paşcani-Siret). Realizarea acestui drum expres include şi construirea a 17 pasaje, 7 poduri, 6 viaducte, 5 noduri rutiere, un spaţiu de servicii stânga/dreapta şi un centru de întreţinere şi coordonare.
Durata contractului va fi de 48 de luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 38 luni pentru etapa de execuţie. Valoarea estimată a investiţiei este de aproximativ 9 miliarde lei (TVA inclus), iar finanţarea asigurată prin Programul Transport 2021-2027.