Guvernul a hotărât, ieri, printr-o ordonanţă de urgenţă (care modifică actualul Cod Fiscal), să interzică practica "vânzării cu prime", prin care, până acum, comercianţii puteau oferi gratuit potenţialilor clienţi tutun şi alcool la vânzarea sau prezentarea unei oferte de vânzare a unui asemenea produs, transmit surse din presă.
Motivaţia Executivului este că această practică, a vânzărilor cu prime, conduce la diminuarea veniturilor bugetare în cazul anumitor produse accizabile.
Noua măsură prevede că, prin derogare de la prevederile Ordonanţei privind comercializarea produselor, vânzările cu prime către consumator nu se aplică pentru produsele accizabile supuse regimului de marcare prin timbre sau banderole prevăzute la articolul 206, alineatul 61, din Codul Fiscal. Produsele menţionate la acest articol sunt: băuturile fermentate (altele decât bere şi vinuri), produse intermediare şi alcool etilic, precum şi tutunul prelucrat.
Legislaţia în vigoare defineşte vânzarea cu prime drept "acea practică comercială prin care, la vânzarea sau oferta de vânzare de produse/servicii, se oferă consumatorului, cu titlu gratuit, imediat sau la un anumit termen, prime sub forma unor produse/servicii".
Guvernul consideră că acest tip de vânzări sunt atractive pentru consumatori, reprezentând o invitaţie deschisă la fumat, în cazul produselor din tutun. Aşadar, Executivul a decis să intervină în comerţ şi să restricţioneze practica respectivă, prin modificarea Codului Fiscal.