Persoanele care aşteaptă colete de la curieri sunt vizate de o serie de atacuri de tip spam din partea atacatorilor cibernetici, avertizează experţii Kaspersky.
Conform experţilor, atacatorii se dau adesea drept angajaţi ai serviciului de livrare, spunând că a sosit un colet, însă, pentru a-l primi, potenţiala victimă trebuie să citească sau să confirme informaţiile dintr-un document ataşat. Astfel, odată ce victima deschide ataşamentul, malware-ul este descărcat pe computerul sau telefonul său.
"Mai mult, un backdoor pe nume Remcos este instalat pe dispozitivul victimei. Acest malware poate transforma computerul într-un bot, poate fura date sau descărca malware suplimentar. În cazul phishing-ului, atacatorii au creat, de asemenea, copii extrem de credibile ale paginilor web destinate serviciilor populare de livrare, ca modalitate de a vâna date personale. Potenţialele victime sunt încurajate să îşi introducă detaliile - cum ar fi adresa de e-mail şi parola - pe site-ul web, pentru a urmări coletele", subliniază specialiştii.
Pentru a preîntâmpina campaniile de spam şi phishing din această perioadă, experţii Kaspersky recomandă: atenţie la adresa expeditorului (dacă provine de la un serviciu gratuit de e-mail sau conţine caractere lipsite de sens, cel mai probabil este fals), atenţie la text (companiile cunoscute nu ar trimite e-mail-uri într-un format greşit sau cu o gramatică defectuoasă), să nu acceseze ataşamente sau linkuri din e-mail-urile primite de la servicii de livrare, în special dacă expeditorul insistă pe acest lucru şi, nu în ultimul rând, utilizarea unei soluţii de securitate fiabilă, care identifică ataşamente rău intenţionate şi blochează site-urile de phishing.
Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky, precum şi 270.000 de companii client.