Consiliul de Supraveghere al Hidroelectrica a probat în şedinţa din data de 31 ianuarie a.c., la propunerea managementului companiei, noua schemă de organizare internă a societăţii. Schimbarea de organigramă - cu efecte asupra structurii interioare a Hidroelectrica, presupune suplimentarea structurii organizatorice cu 272 noi posturi destinate întăririi departamentelor societăţii, dar şi restrângeri de activitate pentru zonele mai puţin solicitate funcţional (-53 de posturi), conform unui comunicat remis redacţiei.
"Ne bucură să putem anunţa astăzi crearea de noi locuri de muncă într-una dintre cele mai profitabile şi competitive firme româneşti: Hidroelectrica. Modificările recente ne vor permite accelerarea ritmului investiţional, precum şi consolidarea relaţiei cu clienţii prin îmbunătăţire semnificativă a serviciilor oferite acestora" - a declarat Bogdan Badea, preşedintele directoratului Hidroelectrica.
Potrivit sursei, înfiinţarea posturilor vine ca urmare a unei analize interne serioase şi a consultării partenerului social. Hidroelectrica a început acum câţiva ani un proces care vizează modernizarea structurală şi transformarea societăţii în companie orientată pe proiecte. Aceasta transformare organizaţională are loc cu ajutorul unui consultant extern, Roland Gareis Consulting (RGC) GmbH, firma cu experienţă internaţională în consultanţă, specializată în managementul proceselor, al proiectelor şi în managementul schimbării. Optimizarea structurii organizatorice este rezultatul acestui demers, care aduce o schimbare atât culturală, cât şi structurală.
"Suntem într-o perioadă a provocărilor - trebuie să îndeplinim cu celeritate cerinţele investiţionale ale planului RePower Europe, ne aflăm în plin proces de listare la bursă, avem o creştere spectaculoasă a portofoliului de clienţi pe zona de furnizare.
În aceste condiţii, modificarea de organigramă are în vedere creşterea eficienţei companiei şi întărirea capacităţii de răspuns pe segmente strategice: management de proiect, investiţii, dezvoltare, trading şi furnizare, suport pentru IPO.
În ceea ce priveşte activitatea de exploatare a centralelor hidroelectrice, trecem la implementarea normei de 5,2 salariati /post operativ pentru personalul operativ de tura. Aceste posturi nou infiinţate vor reducere numărul de ore suplimentare efectuate de către personalul de exploatare şi vor ajuta la pregatirea schimbului de generaţii.
Dorim să atragem şi să motivăm personal bine pregătit şi competitiv, capabil să aducă plus valoare companiei noastre"- a subliniat Badea. "Nivelul beneficiilor salariale oferite personalului nou angajat urmează să fie corespunzătoare cu nivelul salarial în branşă, cu contractul colectiv de muncă, precum şi cu nivelul pachetelor de motivare oferite de societăţile multinaţionale cu care Hidroelectrica intră în concurenţă directă. Facem precizarea că toate posturile vor fi scoase la concurs în mod public, pe site-ul societăţii noastre, şi îi invităm pe cei interesaţi şi care - evident, au pregătirea necesară cerinţelor de ocupare a posturilor, să urmărească anunţurile companiei."
Hidroelectrica, o companie profitabilă din România, societatea înregistrând o cifră de afaceri de 6,3 mld lei în anul 2021 (ultimul an fiscal încheiat), mai mare cu 63% faţă de anul precedent, şi un profit operaţional (EBITDA) de 4,7 mld lei, de asemenea în creştere cu 71% (faţă de anul precedent). Compania contribuie anual către bugetul de stat cu 90% din profitul obţinut, subliniază sursa citată.
Reamintim că numai în ceea ce priveşte proiectele noi, de diversificare, Hidroelectrica şi-a asumat prin strategia aprobată de acţionariat, a căror valoare estimată totală este de circa 5,104 mld. Lei pentru următorii ani. Realizarea acestora presupune punerea în funcţiune de capacităţi noi de producţie cu o putere instalată totală de peste 655 MW, coroborat cu o producţie medie anuală estimată la circa 1.763,92 GWh/an.
De asemenea, Hidroelectrica a intrat recent pe piaţa de furnizare de energie electrică, rata de creştere pe acest segment fiind una impresionantă. Practic, într-o perioadă relativ scurtă, compania a ajuns de la cca. 800 de locuri de consum pe segmentul casnic în anul 2019, la peste 500.000 la acest moment, se menţionează în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de chiar eu în data de 03.02.2023, 18:39)
mai multe lacuste sa pape din placinta
baetii se abtin cat pot pana la listare, dupa cred ca dubleaza nr de angajati
1.1. Liber la dezmăț! (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Axxa în data de 03.02.2023, 19:28)
S-ar părea că FP a slăbit frâna de mână în speranta că va vinde tot la listare
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.02.2023, 20:48)
atunci avem sperante ca ne vin facturile la curent in urmatoarele 4 luni? de 7-8 luni nu au venit facturile, poate se face anul
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.02.2023, 21:00)
Da, numai la o firma 80% de stat e posibil asa ceva. Sa nu emiti tu o factura din vara, iata e februarie, pt ca se implementeaza programul de facturare. Pai la ce firma privata a mai intalnit cineva asa ceva?
2.2. Amanarea facturilor a fost calculata (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.02.2023, 09:08)
In speranta ca vor constitui venituri in anul in care se doreste listarea. Altfel nu vad cum ar putea raporta venituri in crestere sau macar la nivelul anului 2022.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.02.2023, 11:09)
Venituri în scădere, dar și o taxa de solidaritate
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.02.2023, 15:54)
Pot sa amane facturile cat vor!
Mie imi convine sa-mi finanteze o companie consumul de electricitate, fara dobanda.
Incompetenti!