Războiul economic dintre SUA şi China a ajuns în zona reglajelor fine, când părţile se distanţează una de alta cu discreţie. Huawei, una dintre companiile care au avut de suferit în urma acestui conflict, face paşi importanţi pentru a nu mai depinde de nimeni, în ceea ce priveşte telefoanele sale.
Huawei Technologies testează un smartphone echipat cu sistemul de operare dezvoltat de companie, Hongmeng, care ar putea fi oferit spre vânzare până la sfârşitul acestui an. Lansarea smartphone-ului cu sistemul Hongmeng ar marca un pas major pentru Huawei, al doilea mare producător de smartphone-uri din lume, în condiţiile în care sancţiunile americane pun în pericol accesul companiei la sistemul de operare Android al Google. Dispozitivul va costa aproximativ 2.000 de yuani (288 dolari), potrivit unor surse citate duminică Global Times. Acest preţ va plasa dispozitivul la nivelul inferior al pieţei smartphone-urilor. Conform news.ro, directorii Huawei au descris anterior Hongmeng drept un sistem de operare proiectat pentru produse conectate la internetul lucrurilor. Luna trecută, compania a anunţat că primele produse importante bazate pe Hongmeng vor fi viitoarea gamă de televizoare inteligente sub brand Honor. Conducerea companiei a minimizat public posibilitatea ca softul să fie folosit la smartphone-uri. Săptămâna trecută, preşedintele Huawei, Liang Hua, a afirmat, la un eveniment de prezentare a rezultatelor companiei pentru primul semestru al anului 2019, că Huawei a preferat să folosească sistemul Android al Google pentru dispozitivele mobile şi s-a referit la Hongmeng ca parte a strategiei pe termen lung.
Huawei se află în centrul tensiunilor geopolitice dintre Statele Unite şi China, începând din luna mai, când preşedintele american Donald Trump a plasat producătorul chinez de dispozitive şi echipamente de telecomunicaţii pe o listă de companii cărora furnizorii americani nu pot să le vândă produse. Dacă politicile americane vor fi menţinute, Huawei ar putea pierde accesul la actualizările regulate ale Android. Veniturile Huawei au crescut cu 23% în primul semestru, parţial datorită cererii puternice de pe piaţa chineză pentru telefoanele mobile ale companiei. În timp ce vânzările de smartphone-uri Huawei din străinătate au scăzut, în China au urcat cu 31% în termeni anuali, potrivit firmei de cercetare a pieţei Canalys. Analiştii atribuie performanţele solide de pe piaţa internă parţial calităţii dispozitivelor, care domină de mult timp piaţa chineză a telefoanelor high-end cu sistemul de operare Android, şi parţial patriotismului consumatorilor.
ÎN PRIMUL SEMESTRU DIN 2019:
Veniturile Huawei, în creştere cu peste 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut
Huawei, cel mai mare producător mondial de echipamente de telecomunicaţii şi unul dintre liderii industriei de telecomunicaţii 5G, a înregistrat în primul semestru din 2019 venituri de 401.3 miliarde CNY (aproximativ 58 miliarde de dolari), cu 23.2% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, informează compania printr-un comunicat.
Datele transmise arată că marja de profit net a companiei, în prima jumătate a acestui an, a fost de 8.7%.
Conform declaraţiilor preşedintelui Huawei, Liang Hua, compania parcurge o etapă excelentă la nivel operaţional şi organizaţional. Cu un management eficient şi o evoluţie a tuturor indicatorilor financiari, activitatea Huawei a fost constantă în prima jumătate a anului 2019.
Huawei Carrier Business Group a înregistrat venituri din vânzări de 146.5 miliarde CNY (aproximativ 21 miliarde de dolari), datorită creşterii constante a producţiei şi exportului echipamentelor pentru reţele wireless, transmisie optică, comunicaţii de date, IT şi produse conexe. Până în prezent, Huawei a încheiat 50 de contracte comerciale pentru tehnologia 5G şi a livrat cel puţin 150.000 de staţii de bază la nivel global.
Pentru Huawei Enterprise Business Group, primele şase luni ale acestui an au adus venituri din vânzări de aproximativ 31.6 miliarde CNY (aproximativ 4,5 miliarde de dolari). Compania continuă să-şi dezvolte portofoliul ITC pe mai multe domenii, inclusiv Cloud, Inteligenţă Artificială, reţele de campus, centre de date, Internet of Things. Astfel, Huawei îşi consolidează poziţia de furnizor de încredere pentru clienţii din sectoarele comerciale, precum finanţe, transporturi, energie şi industria auto.
Huawei Consumer Business Group înregistrează venituri de 220.8 miliarde CNY (aproximativ 32 miliarde de dolari). Compania a expediat 118 milioane de smartphone-uri (inclusiv unităţi Honor), cu 24% mai mult decât în anul precedent. De asemenea, compania a întregistrat o creştere rapidă şi pentru livrarea de tablete, laptopuri si gadget-uri wearable. Strategia sa este de a oferi utilizatorilor experienţe inteligente şi interconectate. Până în prezent, ecosistemul Huawei Mobile Services integrează 800.000 de dezvoltatori înregistraţi şi 500 de milioane de utilizatori în întreaga lume.
Preşedintele Huawei a mai precizat că veniturile companiei au crescut semnificativ până în luna mai a acestui an.
Domnia sa a explicat: "Pornind de la fundamentul solid din prima jumătate a anului, observăm în continuare o creştere, chiar şi după deciziile luate de Google şi Android în urma acţiunilor guvernului Statelor Unite. Asta nu înseamnă că nu întâmpinăm provocări care pot afecta ritmul creşterii noastre pe termen scurt. Ne vom continua parcursul, suntem încrezători în viitor şi vom continua să investim conform planurilor - anul acesta investim 120 miliarde CNY în centrele R&D. Vom depăşi aceste provocări, iar Huawei va intra într-o nouă etapă de creştere".