Preocupat de sustenabilitate, producătorul suedez de utilaje destinate întreţinerii spaţiilor verzi - Grupul Husqvarna - dezvoltă astăzi tehnologii şi produse care să-i asigure atingerea obiectivelor de mediu stabilite pentru următorii ani, conform unui comunicat remis redacţiei. Cu o cifră de afaceri de 24 de milioane de euro raportată anul trecut în România, distribuitorul exclusiv al produselor pentru pădure şi grădină face paşi în aceeaşi direcţie pe mai multe paliere grupate în jurul acestei idei.
Potrivit sursei citate, în ultimii ani grupul Husqvarna şi-a concentrat producţia şi strategiile de comunicare pe participarea activă la reducerea amprentei de carbon organizând serii de evenimente precum Living City şi Tree Talks pentru creşterea gradului de conştientizare a importanţei spaţiilor verzi urbane, oferind soluţii pentru protejarea şi creşterea suprafeţei acestora. Grupul Husqvarna chiar a creat o platformă de Indexare a Spaţiului Verde la nivel Urban - HUGSI - care le permite administraţiilor locale să afle cât de verzi sunt oraşele lor, creând o competiţie pentru înverzire între mari citadele ale lumii.
Husqvarna şi-a extins gama de produse în zona eco friendly pentru a-şi încuraja şi susţine clienţii să facă trecerea de la utilaje cu motoare termice către cele electrice cu acumulatori.
Marca Husqvarna este recunoscută la nivel global pentru capacitatea sa inovatoare fiind un promotor al soluţiilor nepoluante încă din anul 1995 când a lansat pe piaţă primului robot de tuns gazon alimentat cu energie solară. Între timp, tehnologia dezvoltată a permis crearea unei game de peste 10 modele electrice de maşini robotizate de tuns gazon cu multiple dotări, precum GPS, intelligent mapping AIM cu delimitare virtuală a unor zone de lucru şi integrare cu case inteligente.
Cel mai avansat produs din această gamă, conceptul CEORA lansat în 2020, deja utilizează delimitarea virtuală a zonelor de lucru folosind EPOS - Sistem de operare cu poziţionare exactă prin satelit.
În această primăvară, Husqvarna a anunţat că este pregătită să lanseze prima sa maşină autonomă de tuns gazon cu delimitare virtuală a zonelor de lucru destinată grădinilor private, care va folosi cloud computing, inteligenţa artificială şi tehnologia EPOS disponibilă acum în gama produselor profesionale.
Toate aceste iniţiative Husqvarna sunt parte integrantă dintr-un program mai amplu - Sustainovate - dezvoltat la nivel internaţional şi prin care compania s-a angajat să realizeze o reducere cu 35% a emisiilor de carbon până în 2025, subliniază sursa citată.
Astfel că, un rol cheie în strategia de dezvoltare a companiei pe termen lung este reducerea la minimum a emisiilor de carbon asociate gamelor sale cu acumulatori şi roboţilor Automower.
Distribuitorul exclusiv prezent în România de 28 de ani a introdus aceste două game de produse pe piaţa autohtonă începând cu 2019.
"Iniţial a existat o reticenţă a clienţilor români faţă de tehnologiile noi propuse prin aceste utilaje dar cu timpul am observat un proces de maturizare a pieţei. Pe măsură ce noile tehnologii au pătruns în viaţa noastră zilnică, soluţiile inovatoare au fost primite de clienţii noştri şi în grădinile lor. Deschiderea utilizatorilor Husqvarna către soluţii autonome, prietenoase cu mediul s-a accelerat în ultimii 4 ani. Consumatorii de utilaje pentru grădină au devenit cu mult mai receptivi la tehnologiile emergente şi non poluante. Pentru noi este important că, deja peste 5000 dintre clienţii noştri folosesc astăzi produse pe acumulatori din gama Husqvarna", a afirmat Emil Ţînţ, CEO Husqvarna România.
Valoarea celor 5000 de unităţi electrice vândute în România în ultimii 3 ani se ridică la circa 4 000 000 euro.
Ca informaţie de detaliu, din anul 2006, peste 2,6 milioane de maşini robotizate de tuns gazon au fost produse la unitatea companiei Husqvarna din Newton Aycliffe (districtul Durham, Marea Britanie). Iar până în 2015, unitatea şi-a redus amprenta de carbon cu 70%.
În cadrul unui eveniment de socializare în aer liber, organizat în Bucureşti în luna Mai 2022, compania a vrut să evidenţieze susţinerea soluţiilor nepoluante legate de întreţinerea spaţiilor verzi, subliniază sursa citată.
Lider mondial în tunderea robotizată a gazonului, Husqvarna a investit la nivel de grup în 2020 aproximativ 166 de milioane de euro în cercetare şi dezvoltare. Sumă alocată cu precădere dezvoltării serviciilor digitale şi produselor automatizate cu acumulatori.
Din strategia de business a Husqvarna pentru piaţa locală face parte şi extinderea cu noi magazine premium, un concept lansat în 2020. Până în prezent au fost deschise două unităţi Concept Store Husqvarna în Bucureşti şi Bistriţa. Planul companiei este ca, la finalul anului viitor, să ajungă la zece astfel de magazine la nivel naţional, investiţia totală pentru deschidere magazinelor fiind de aproximativ 8 000 000 de euro.
La nivel naţional, echipa Husqvarna numără în jur de 800 de oameni, dintre care aproximativ 500 se regăsesc în zona de retail. În afara acestui nou concept de magazine, compania este prezentă la nivel local printr-o reţea de aproximativ 200 de magazine reprezentative, care oferă şi service autorizat prin personal specializat, se mai arată în comunicat.