În primul trimestru din anul 2008, piaţa de PC-uri din România şi-a continuat creşterea accelerată, atât ca volum cât şi ca valoare. Conform ultimelor date furnizate de IDC, numărul de PC-uri vândute a crescut cu 37,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, ceea ce s-a reflectat într-o valoare a vânzărilor cu 41,1% mai mare. Comparativ însă cu trimestrul al IV-lea din 2007, achiziţiile de PC-uri s-au redus cu 22,9%. Notebook-urile au reprezentat 42,5% din numărul total de PC-uri livrate în trimestrul I 2008, faţă de 33% în anul 2007. În timp ce vânzările de desktop-uri şi-au încetinit substanţial creşterea (de la un ritm mediu anual de două cifre, la unul cu o singură cifră), cererea de notebook-uri nu dă niciun semn de relaxare, fiind mai mare comparativ cu perioada similară a anului trecut cu 127,6% ca număr de unităţi, respectiv cu 96,3% din punct de vedere valoric.
"Momentul în care notebook-urile vor deveni majoritare pe piaţă se apropie", spune Diana Preda, Research Analist IDC România. "Pe anumite canale de distribuţie, cum ar fi dealerii tradiţionali şi comenzile online, ponderea notebook-urilor o depăşeşte deja pe cea a desktop-urilor. Mai mult decât atât, cu excepţia segmentului SOHO şi a sectorului guvernamental, cererea venită din partea tuturor celorlalte categorii de utilizatori înclină deja net în favoarea PC-urilor mobile."
Vendorii clasaţi pe primele trei locuri în trimestrul I 2008 au fost HP, Fijitsu Siemens si Acer. Cota de piaţă cumulată a acestora depăşeşte 31% din numărul total de PC-uri livrate în perioada ianuarie-martie.
IDC se aşteaptă ca, în calea sa spre maturizare, piaţa de profil din România să îşi menţină tendinţa de dezvoltare la viteze ridicate, cu un ritm mediu anual de până la 52,3% în 2008. Principalii factori de susţinere a creşterii rămân: apetitul ridicat pentru notebook-uri, pe fondul unei creşteri mai lente dar stabile a vânzărilor de desktop-uri; cerere sănătoasă din partea consumatorilor casnici şi a firmelor mici şi mijlocii; investiţii mai consistente în educaţie şi în proiecte guvernamentale; şi, nu în ultimul rând, continuarea expansiunii reţelelor de retail şi avântul rapid al vânzărilor prin comenzi online.