Piaţa românească de hardcopy a înregistrat vânzări record în al patrulea trimestru, crescând cu peste 40% în unităţi şi peste 55% în valoare, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2006, ajungând la 230.000 unităţi şi aproximativ $66 milioane. Primii trei vendori, HP, Canon şi Epson au totalizat mai mult de 82% din vânzări. Conform IDC, creşterea pieţei de hardcopy a înregistrat un vârf în 2007, urmând să crească în mod constant, dar cu rate ceva mai mici, în următorii ani. "Piaţa de imprimate, copiatoare şi multifuncţionale a întrecut orice aşteptări în ultimele 3 luni ale anului 2007", spune Dana Samson, research analyst, IDC România, adăugând: "În mod tradiţional, al patrulea trimestru este oricum unul foarte bun, datorită promoţiilor de sfârşit de an, însă, de această dată, explozia pieţei a fost determinată şi de începerea livrărilor pentru o serie de proiecte publice importante.
Vânzările de multifuncţionale şi-au continuat expansiunea rapidă, crescând cu 68.2% comparativ cu anul trecut, în timp ce vânzările de imprimante monofuncţionale au crescut doar cu 5,5%. Vânzările de copiatoare monofuncţionale au crescut cu 50% însă nu reprezintă decât 5% din totalul pieţei.
"Multifuncţionalele au reprezentat cel mai dinamic sector al pieţei," spune Samson. "În trimestrul al patrulea, multifuncţionalele au contiuat să îşi mărească cota de piaţă în dauna dispozitivelor monofuncţionale şi deţin acum două treimi din piaţă, de două ori mai mult decât monofuncţionalele."
În ceea ce priveşte tehnologiile de printare, inkjetul continuă să domine piaţa cu 71,2% din vânzări. Dispozitivele monolaser au reprezentat un sfert din piaţă, iar cele laser color, doar 2,5%.