Metodele de plată moderne devin tot mai accesibile de la o zi la alta.
Mastercard şi Microsoft au anunţat o colaborare strategică prin care utilizatorii ar avea acces la o identitate digitală universal recognoscibilă.
În prezent, verificarea identităţii online este în continuare condiţionată de prezentarea unei dovezi fizice sau digitale, gestionată de o entitate centrală, fie că este vorba despre numărul paşaportului, adresă, numărul permisului de conducere sau despre alte informaţii pentru autentificare ale utilizatorului. Potrivit Mastercard: "Această condiţionare reprezintă o povară imensă pentru consumatori, care trebuie să reţină sute de parole pentru diferite identităţi şi care sunt supuşi unor procese complexe prin intermediul cărora trebuie să-şi dovedească identitatea şi să-şi administreze datele". Mastercard şi Microsoft şi-au propus să dezvolte un serviciu care le-ar permite consumatorilor să introducă, să controleze şi să distribuie datele de identitate prin intermediul dispozitivelor pe care le folosesc în fiecare zi. Preşedintele departamentului "Cyber and Intelligence solutions" din cadrul Mastercard, Ajay Bhalla a vorbit despre necesitatea dezvoltării acestui sistem: "Peisajul identităţii digitale de azi este neuniform, iar ceea ce funcţionează într-o anumită ţară nu funcţionează şi în alta. Avem oportunitatea de a dezvolta un sistem care să-i pună pe oameni pe primul loc, oferindu-le control asupra propriilor date de identificare şi a locurilor în care acestea sunt folosite. Colaborarea cu Microsoft ne aduce cu un pas mai aproape de a face să devină realitate un serviciu de administrare a identităţii digitale care să fie interoperabil la nivel global". Accesul la o identitate digitală universal recognoscibilă poate oferi experienţe noi pentru utilizatori în cadrul interacţiunilor cu diferite business-uri, furnizori de servicii sau cu propria comunitate online, în mai multe domenii, potrivit companiei.
Este vizată inclusiv zona de servicii financiare, care ar grăbi procesul de identificare a persoanei care solicită un nou cont bancar sau un împrumut. În comerţ, ar permite o experienţă personalizată şi mai eficientă a cumpărăturilor online şi în magazine, indiferent de modalitatea de plată, de dispozitivul de plată sau de furnizorul de servicii.
Totodată, noul serviciu ar simplifica interacţiunile cu agenţiile şi cu serviciile guvernamentale, printre care depunerea taxelor, solicitarea paşapoartelor sau asigurarea contribuţiilor sociale. În plus, Mastercard consideră că acest serviciu ar optima şi asigura o utilizare simplificată a serviciilor de e-mail, a reţelelor sociale, a serviciilor de streaming de filme/muzică.