Retailerul suedez de mobilă "Ikea Group" vrea să-şi majoreze de patru ori numărul magazinelor sale din China, care pare că va deveni a doua mare piaţă de desfacere pentru companie.
Directorul executiv al "Ikea", Mikael Ohlsson, a declarat la Shanghai: "China va fi, relativ curând, a doua piaţă pentru noi şi e posibil să devină numărul unu pe termen lung".
În prezent, "Ikea" are 11 magazine în China şi se pregăteşte să deschidă încă cinci, iar în jurul anului 2020 să ajungă la 40.
Compania se orientează către pieţele emergente cu creşteri importante, urmărind să-şi reducă dependenţa de Europa, regiune afectată de recesiune. În august 2012, "Ikea" avea 245 de magazine în Europa, dintr-un total de 338 la nivel mondial.
Retailerul de mobilă, care vrea să deschidă mai multe magazine şi în Rusia, anul acesta, testează lansarea vânzărilor prin Internet în zece ţări.