Apartamente boutique câştigă tot mai mult din cota de piaţă. Numai în portofoliul companiei Imoteca The Residential Experts 70% dintre proiecte sunt apartamente boutique, în condiţiile în care în anii trecuţi procentul nu depăşea 20%. Dezvoltatorii îşi regândesc modelul de business mizând pe locuinţe de calitate, unice, în locaţii bune din oraş, arată un comunicat de presă remis Redacţiei noastre.
Rafaela Nebreda, manager Imoteca The Residential Experts, a declarat: "Se construieşte mai mult decât în anii trecuţi, iar oferta de locuinţe se schimbă cu unităţi mai scumpe, dar în zone bune, realizate cu materiale de calitate. Există un interes tot mai mare pe segmentul boutique pentru că aceste locuinţe au calitate şi sunt bine poziţionate. De asemenea, in general sunt proiecte de mai mici dimensiuni, iar oamenii caută să se mute în blocuri ce oferă intimitate."
Numai în 2019, Imoteca livrează 820 de unităţi din portofoliul companiei, cu 40% mai multe faţă de anul 2018. Preţurile încep de la 38.000 euro pentru o garsonieră şi ajung la 192.000 euro cel mai scump apartament de 4 camere pentru proiectele de volum şi pot ajunge la 500.000 euro sau 1.000.000 euro pentru apartamentele tip penthouse din proiectele boutique.
Potrivit studiilor Imoteca, în total anul acesta se vor livra în Bucureşti şi Ilfov în jur de 14.000 de unităţi noi, o creştere semnificativă faţă de anul 2018 când s-au livrat numai 8.500 de unităţi. În prezent sunt în constructie 100 de proiecte imobiliare medii şi mari în Bucureşti şi împrejurimi, informează acelaşi comunicat.
Dezvoltatorii au mizat în ultimii ani pe proiecte de volum pentru a ieşi cu un preţ bun pe piaţa astfel încât să vândă repede. În general aceste proiecte de volum se construiau la periferia oraşului. Pe fondul creşterii puterii de cumpărare, a veniturilor mai mari şi a cererii pentru standarde de viaţă mai ridicate au apărut tot mai multe proiecte de calitate, localizate aproape de metrou, de supermarketuri, scoli şi grădiniţe, cu acces facil către zona de centru.
"Chiar dacă preţurile acestor apartamente sunt ceva mai mari decât preţurile apartamentelor de la periferie (n.n. mass-market), clienţii caută să îşi uşureze viaţa. Să stea mai puţin în trafic, să ajungă mai uşor la metrou sau la cumpărături. Astfel că, odată cu creşterea veniturilor fac credite ipotecare mai mari şi se mută în zone mai bune", a mai spus Rafaela Nebreda.
În acelaşi trend, în ultimii ani am asistat la o schimbare majoră pe segmentul de apartamente boutique, au apărut din ce în ce mai multe astfel de proiecte în portofoliul dezvoltatorilor. Totul pornind de la o cerere în creştere pentru locuinţe unice, de calitate, cu finisaje superioare, aflate în cartiere bune din Bucureşti. Astfel de locuinţe au ajuns să atragă în special clienţi pretenţioşi care doresc să investească într-o locuinţă fine living fie pentru uzul personal, fie cu scopul de a o închiria mai departe, potrivit sursei citate.
Potrivit Imoteca The Residential Experts, anul acesta 70% din portofoliul companiei reprezintă apartamente stil boutique, în condiţiile în care în anii trecuţi procentul era de 20%. Astfel, de la proiecte de volum Imoteca a ajuns la o schimbare a clienţilor, proiectele fine living şi boutique fiind acum cele care reprezintă cel mai mare procent în totalul portofoliului.