ASCENTA, compania de consultanta IT a Grupului Softwin, impreuna cu partenerii sai DotCommerce, TotalSoft, Kondiment si Diplomatic Telecom au finalizat implementarea unui proiect informatic in cadrul Primariei Sectorului 6. Pe langa livrarea unei infrastructuri IT complexe ce curpinde calculatoare, echipamente active de retea si cablare fibra optica, structura aplicatiilor instalate promoveaza imbunatatirea calitatii serviciilor publice pentru cetateni si agentii economici.
"Unul dintre obiectivele importante ale echipei mele, a fost, inca de la inceput, cresterea gradului de transparenta in activitate si apropierea administratiei de cetateni. Pe langa infiintarea Biroului Unic de lucru cu cetatenii si a unui Call center, informatizarea activitatii Primariei reprezinta un alt obiectiv indeplinit de echipa pe care o conduc, in scopul cresterii calitatii serviciilor pe care, ca institutie, le oferim cetatenilor sectorului 6" a declarat Primarul sectorului 6, Cristian Constantin Poteras.
Sistemul a vizat informatizarea atat a proceselor activitatilor vizibile pentru cetatean sau agent economic (de tip front-office: informatii, registratura etc), cat si a celor de tip back-office, cu alte cuvinte informatizarea activitatii specifice functionarilor publici.
Dezvoltarea proiectului a inceput in decembrie 2006 fiind implicati peste 40 de specialisti din 5 companii, alaturi de departamentul IT al Primariei Sectorului 6. Sistemul implementat poate reprezenta un model de succes pentru viitoarele proiecte de informatizare din Administratia Publica Locala.
3 dintre componenetele proiectului vizeaza direct interactiunea cu locuitorii sectorului 6: portalul informativ al primariei, centrul de contact cu cetatenii si un sistem pentru acceptarea platilor on-line si prin info-kioskuri. Restul aplicatiilor au ca scop cresterea eficientei operationale si a productivitatii functionarilor din cadrul primariei. Astfel, solutia de management al documentelor va permite organizarea, administrarea si stocarea documentelor din cadrul institutiei precum si gestionarea fluxului acestora, pornind de la faza de creare/scanare, pană la arhivare. O alta componenta extrem de utila se refera la evidenta si monitorizarea programelor si proiectelor locale si din fonduri europene, in acelasi timp permitand gestiunea fondurilor si a parteneriatelor.
Alte aplicatii si servicii din cadrul proiectului cuprind: securitatea impotriva amenintarilor informatice, asigurata de BitDefender, centrul de Help Desk pentru angajatii primariei asigurat de Paxato (divizia de management al relatiilor cu clientii a Softwin); dispozitive fizice si aplicatii software pentru pontaj; si un sistem de monitorizare audio-video.
"Sistemul informatic al Primariei Sectorului 6 si serviciile electronice puse la dispozitia cetatenilor acestui sector sunt cele mai avansate in randul administratiilor publice din Romania. Pe viitor, ne vom preocupa indeaproape ca aceste aplicatii sa fie folosite, cel putin de catre functionarii primariei, la adevarata lor valoare. In acest sens, in cadrul proiectului, avem prevazute programe specifice de pregatire, utilizare asistata si motivare a angajatilor primariei" a declarat Horatiu Berdila, Deputy General Manager, ASCENTA.